Auto Świat Wiadomości Aktualności Lancia przeprasza Chiny za reklamę Delty

Lancia przeprasza Chiny za reklamę Delty

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Koncern Fiat przeprosił chiński rząd za reklamę nowej Lancii Delta i zapewnił, że reklama nie ma żadnych politycznych podtekstów. Tybet nie ma tu symbolizować żadnych przekonań politycznych.

Lancia przeprasza Chiny za reklamę Delty
Zobacz galerię (44)
Auto Świat
Lancia przeprasza Chiny za reklamę Delty

Włoska reklama nowej Delty trwa ok. 45 sekund. Richard Gere przejeżdża w niej trasę od Chińskiego Teatru w Hollywood, przez przedmieścia Los Angeles i pogórze nad miastem do Lhasy, głównego miasta Tybetu, gdzie spotyka grupkę młodych mnichów. Wspólnie pozostawiają w śniegu odciski rąk, takie jak przed teatrem chińskim.

Sloganem reklamy jest „Power to be different”. Lancia w swoim komunikacie prasowym podkreśla, że głównym poselstwem reklamy jest umiejętność jednostki wyróżnić się. Kampania nie miała prezentować przekonań politycznych, a koncern Fiat nie chce wtrącać się w politykę któregokolwiek państwa. Również zatrudnienie Richarda Gere nie miało mieć żadnych podtekstów politycznych i jest wyłącznie elementem artystycznym i podkreśleniem „niezależności przekazów artystycznych”. Fiat zadeklarował, że reklama Delty w żaden sposób nie wspiera działalności politycznej aktora.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: