- Mercedes-AMG Project One napędzany jest benzyniakiem V6 o pojemności 1,6 litra i czterema silnikami elektrycznymi
- Auto ma ponad 1000 KM i rozpędza się powyżej 350 km/h
- Mercedes-AMG Project One w sprzedaży ma pojawić się w 2021 roku
W ramach nowej kampanii marketingowej „After work” siedmiokrotny mistrz świata Formuły 1 Lewis Hamilton weźmie udział w tworzeniu Mercedes-AMG Project One. Kierowca przetestuje pojazd na obecnym etapie prac projektowych, a tym samym przyczyni się do zaadaptowania know-how z czołowej dyscypliny sportów motorowych do końcowej fazy rozwoju hipersamochodu.
- Nadal nie mogę uwierzyć, że wkrótce pojawi się hipersamochód z silnikiem Formuły 1. Przy pomocy tego silnika zdobyliśmy mistrzostwo świata w 2015 roku i długo byłem zaangażowany w jego rozwój. Miałem możliwość prowadzenia Projectu One podczas pracy nad filmem do nowej kampanii i jestem bardzo dumny z niezwykłego wysiłku, jaki firma Mercedes-AMG włożyła w ten projekt. Ten samochód jest absolutnie wyjątkowy – powiedział Lewis Hamilton podczas pracy nad filmem z wyraźnie zamaskowanym prototypem rozwojowym dla Mercedes-AMG Project One.
Lewis Hamilton i Mercedes-AMG Project One
Nowy Mercedes-AMG, którego debiut przewidziano na 2021 rok pierwszy raz w historii będzie zasilany m.in. energią elektryczną. W tym celu w 2-miejscowym aucie w stosunku niemal 1:1 zostanie zaszczepiona technika hybrydowa stosowana w bolidach Formuły 1.
Kompleksowe prace rozwojowe nad Project One prowadzono w ścisłej współpracy z ekspertami Formuły 1 z Mercedes-AMG High Performance Powertrains w Brixworth w Anglii oraz z zespołem Mercedes-AMG Petronas Formula 1 w Brackley. Wysoce wydajny napęd hybrydowy i zelektryfikowana oś przednia zapewniają ekscytującą mieszankę osiągów i wydajności.
Mercedes-AMG Project One – ponad 1000 KM!
Do napędu hipersamochodu użyto silnika benzynowego V6 o pojemności 1,6 litra oraz czterech jednostek elektrycznych (dwie z nich napędzają przednie koła, aby umożliwić zmienny napęd 4x4). Systemowa moc pojazdu to ponad 1000 KM, a prędkość maksymalna wynosi ponad 350 km/h.
Kampania marketingowa pt. „After work” koncentruje się na filmie przedstawiającym Lewisa Hamiltona podczas testowania samochodu Project ONE. Jest ona obecnie pokazywana na serwisie YouTube oraz innych kanałach social media, a także w wybranych stacjach telewizyjnych.