• napęd hybrydowy o legendarnej niezawodności i efektywności teraz w nowej, jeszcze bardziej dopracowanej odsłonie
  • dobre osiągi przy bardzo niskim zużyciu paliwa podczas jazdy miejskiej
  • zmodernizowana kabina i wzbogacone multimedia

ES jest kluczowym modelem w segmencie ekskluzywnych limuzyn, którego nabywcami są zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Od debiutu sprzedano 2,75 mln egzemplarzy tego modelu, a samochód dostępny jest w ponad 80 krajach. Zastosowanie platformy technologicznej GA-K dało projektantom ogromną swobodę twórczą, której odzwierciedleniem jest niepowtarzalna linia stylistyczna samochodu.

Tylne koła można było bardziej wysunąć do przodu a tylne — do tylu, sytuując je w ten sposób bliżej narożników samochodu. To z kolei umożliwiło uzyskanie szerszego rozstawu osi i poprawę nie tylko drogowej, lecz także wizualnej „stabilności” sylwetki samochodu, która imponuje niską linią maski silnika oraz dachem nawiązującym do coupe. Nowy Lexus oferowany jest także w emocjonującej wersji ES 300h F SPORT.

W tej wersji dostępne są fotele inspirowanymi sportowymi fotelami z modelu LC z tapicerką ze skóry Tahara. Siedzenia z obiciami Tahara należą także do wyposażenia wersji Elegance i Business Edition, w wersji Prestige miejsca siedzące są pokryte naturalną skór zaś w wersji Omotenashi miękką skórą półanilinową. Tym, co pomaga cieszyć się długimi wyjazdami biznesowymi, jest odpowiednia pozycja za kierownicą, która jest możliwa dzięki kierownicy umieszczonej pod naturalnym kątem, optymalnej pozycji pedałów oraz wygodnym fotelom, które opcjonalnie mogą być regulowane w 16 kierunkach.

Lexus ES 300h Foto: Lexus
Lexus ES 300h

Każdy detal rozmieszczono z myślą o wygodzie i ergonomii pracy kierowcy — na przykład wyświetlacz przezierny oraz ponad 12-calowy ekran dotykowy rozbudowanego systemu multimedialnego. Kierowcę-audiofila ucieszy aż 17-głośnikowy system audio, sygnowany przez firmę Mark Levinson. Na tylnej kanapie pasażerowie mogą się cieszyć ponadprzeciętną ilością miejsca na nogi, a specyfikacji Omotenashi — także regulowanymi oraz podgrzewanymi tylnymi miejscami.

Daniem firmowym Lexusa jest tradycyjnie zaawansowany technicznie, wysokowydajny układ hybrydowy, niewymagający ładowania z zewnętrznego źródła energii elektrycznej. Rzeczywistą wydajność zaawansowanego, samoładującego napędu hybrydowego Lexusa pokazał prestiżowy Ecotest przeprowadzony przez niemiecki ADAC w 2019 roku. ES 300h zajął pierwsze miejsce w klasie średniej-wyższej, będąc jedynym modelem, który uzyskał cztery z pięciu możliwych gwiazdek. ES 300h osiągnął znakomite wyniki pod względem zużycia paliwa. Łączny wynik z testu drogowego i z prób na hamowni to 5,5 l/100 km.

Lexus ES 300h Foto: Lexus
Lexus ES 300h

Jeszcze lepszy wynik ES 300h uzyskał w warunkach jazdy miejskiej, gdzie hybrydowy napęd Lexusa pokazuje pełnię swoich zalet. Wynik z testu ADAC to 4,3 l/100 km. Nowy ES 300h wytwarza o wiele mniej CO2 niż konwencjonalne silniki benzynowe lub wysokoprężne, przyczyniając się do redukcji globalnego ocieplenia. Emituje niskie stężenia szkodliwych tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych, poprawiając jakość powietrza. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa oraz 50-litrowemu zbiornikowi paliwa, samochód ma wiodący w klasie zasięg 960 km na jednym baku.

Nowy Lexus ES 300h to także atrakcyjna propozycja dla klientów flotowych. Z wielu względów, które pozostają istotne również dla prywatnych klientów, poszukujących prestiżowego i komfortowego samochodu rodzinnego. W porównaniu z odpowiednikami wyposażonymi w silniki wysokoprężne, hybrydy Lexusa są tańsze w zakupie i w użytkowaniu. Samoładujące hybrydy Lexusa wymagają też rzadszych wizyt w serwisie i składają się z mniejszej liczby części zamiennych, gdyż ich konstrukcja pozbawiona jest m.in. sprzęgła, alternatora czy paska napędu.

Lexus ES 300h Foto: Lexus
Lexus ES 300h

Dzięki hamowaniu rekuperacyjnemu klocki hamulcowe mniej się zużywają, a bardziej linearne przyspieszanie przyczynia się do mniejszego zużycia opon. Łącząc to z legendarną jakością i niezawodnością samoładującego hybrydowego napędu Lexusa, ES 300h może poszczycić się wiodącą w klasie wartością rezydualną – samochód straci mniej na wartości w trakcie użytkowania niż konkurencyjne modele.

Lexus ES 300h to także samochód, który mimo wyraźnie proekologicznego charakteru oferuje wiele radości z jazdy. Tylne zawieszenie ma teraz większą sztywność skrętną, dającą wysoką stabilność podczas zmiany pasa ruchu. Dopracowano także jeszcze bardziej układ hamulcowy tak, aby działał on bardziej intuicyjnie dla kierowcy. Zmodyfikowano nawet kształt pedału hamulca.

Zmodernizowano także nowoczesne zawieszenie adaptacyjne wersji F SPORT, oferujące regulację tłumienia aż na 650 poziomach — to niebywała precyzja. Nowe aktywne zawieszenie zapewnia wysoki komfort jazdy, a kiedy trzeba — sportowo precyzyjną reakcję na skręt kierownicy i pełne panowanie nad samochodem w różnorodnych warunkach drogowych oraz podczas jazdy z różnym obciążeniem.

Lexus ES 300h Foto: Lexus
Lexus ES 300h

„Naszym celem przy projektowaniu nowego ES-a 300h była dalsza poprawa właściwości jezdnych oraz wzbogacenie tego, jak kierowca czuje to auto. Oprócz poprawy wyciszenia wnętrza oraz komfortu jazdy zoptymalizowaliśmy linearny ruch, pracę zawieszenia i układu kierowniczego, by ES 300h reagował zgodnie z intencjami kierowcy” – powiedział Tetsuya Aoki, główny inżynier modelu ES.

I to jest znakomite podsumowanie procesu modernizacji całego samochodu, czyli dążenie do udoskonalania tego, co już wcześniej było bardzo dobre. To jest właśnie dążenie do doskonałości i ogromny szacunek dla klientów, wyrażający się legendarną niezawodnością samochodów, charakterystyczne dla marki Lexus. Kupując Lexusa macie gwarancję, że te zasady, w wyniku których powstają dzieła sztuki inżynierskiej, nigdy się nie zmienią.