Jednak hatchbacki 3-drzwiowe nie cieszą się tak dużą popularnością, jak pięciodrzwiówki. Do końca maja br. z salonów wyjechało przeszło 56,1 tys. aut z nadwoziem 5d. Małe zainteresowanie hatchbackami 3-drzwiowymi wynika z tego, że gorzej sprawdzają się w rodzinach - trudniej wsiada się na tylną kanapę czy przewozi dzieci w fotelikach. 3-drzwiowe hatchbacki najczęściej były kupowane z silnikami benzynowymi - ponad 7,6 tys. egzemplarzy. Zaledwie 1,1 tys. sztuk miało pod maską jednostki wysokoprężne. Jeszcze rzadziej nabywane są hatchbacki 3d z automatyczną skrzynią biegów - do końca maja zdecydowało się na takie rozwiązanie zaledwie 189 klientów, niespełna 8,6 tys. wybrało przekładnię manualną. W podziale na marki najwięcej hatchbacków 3d sprzedaje Toyota (2384 szt.), Fiat (1349 szt.) oraz Peugeot (1263 szt.).