W założeniu miała to być marka, która nawiązuje do świetności swoich wielkich poprzedników. W 1960 roku niemiecki koncern Daimler-Benz zakupił do niej prawa, ale dopiero w 1997 roku podczas salonu samochodowego w Tokio zaprezentował swój pierwszy koncept pod nazwą Mercedes-Benz Maybach.

Natomiast pierwszy samochód pod marką Maybach (oczywiście współczesna wersja) został zaprezentowany w 2002 roku na nowojorskim Manhattanie, gdzie odbyła się premiera modeli 57 i 62. W 2005 roku powstał kolejny model Maybach Exelero, a w 2009 roku zprezentowano Maybacha Landaulet i Zeppelin.

W Polsce pierwszy Maybach został sprzedany w 2003 roku, a obecnie jest ich tylko dziesięć.

Auta te produkowane są na zamówienie, a od chwili jego złożenia do odbioru trzeba czekać wiele miesięcy. Jednak ogólnoświatowe zainteresowanie samochodami tej marki z roku na rok maleje i wszystko wskazuje na to, iż w dobie kryzysu zbliża się powoli jego kres. Chociaż jeszcze producent zaplanował na przyszły rok jego delikatny lifting.

Zgodnie z planami niemieckiego koncernu w 2014 roku do sprzedaży ma być wprowadzony nowy Mercedes-Benz S-Klasa, który będzie najbardziej luksusowym modelem w palecie. Takie rozwiązanie wyklucza już wewnętrzną konkurencję i oznacza koniec ekskluzywnej i drogiej marki.