W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma sprzedała w tym regionie 211 000 samochodów i już trzeci rok z rzędu odnotowała wzrost na poziomie 20 proc. Uzyskany wynik znacznie przewyższył wskaźnik wzrostu dla całego rynku, który wyniósł 9,2 proc., dzięki czemu udział marki zwiększył się do 1,5 proc.

Mazda zamknęła miniony rok szczególnie pozytywnym akcentem, czyli wzrostem sprzedaży o 41 proc. w ostatnich trzech miesiącach 2015 r. — 13. kwartał z rzędu — oraz o 56 proc. w grudniu. Sprzedaż modelu Mazda2 poszybowała w ubiegłym roku w górę o 45 proc., do 36 000 egzemplarzy, oraz o 55 proc. w ostatnich trzech miesiącach. Do poprawy wyników przyczyniły się także nowości w ofercie popularnych modeli obecnej generacji. Nowy roadster, Mazda MX-5, wprowadzony na rynek jesienią, cieszył się blisko czterokrotnie większym zainteresowaniem w czwartym kwartale, a kompaktowy SUV - Mazda CX-3, dostępny od lata, sprzedał się w liczbie ponad 25 000 egzemplarzy. W przypadku modelu Mazda3 wzrost rok do roku wyniósł 5 proc., mimo że 2015 jest już drugim pełnym rokiem obecności tego samochodu na rynku2.

W poszczególnych krajach najwyższą dynamikę sprzedaży (+54 proc.) odnotowano w ubiegłym roku w Hiszpanii, przed Francją (+ 39 proc.) i Włochami (+36 proc.). W czwartym kwartale we wszystkich trzech wymienionych krajach wskaźnik wzrostu przekroczył 60 proc. Z kolei w Wielkiej Brytanii i Niemczech wzrosty wyniosły odpowiednio 20 proc. i 11 proc. w skali roku oraz 18 proc. i 32 proc. w kwartale. W czołówce uplasowały się także Holandia (+52 proc.), Portugalia (+34 proc.), Szwajcaria (+32 proc.), Szwecja (+26 proc.) i Irlandia (+25 proc.). Pięć powyższych rynków oraz kilka innych zamknęło 2015 r. z bardzo dobrymi wynikami: w Holandii, Szwajcarii i Irlandii liczba sprzedanych egzemplarzy w czwartym kwartale była ponad dwukrotnie wyższa w stosunku do analogicznego okresu 2014 r.

Mazda Polska odnotowała wzrost sprzedaży o 24 proc. w porównaniu do 2015 roku i jest na 6. miejscu w rankingu europejskich przedstawicielstw marki. Zajmuje 3. miejsce pod względem sprzedaży Mazdy6 i 4. miejsce w sprzedaży Mazdy3.

- Dane liczbowe nie mówią oczywiście wszystkiego ani nie odzwierciedlają wyzwań, z którym zmagaliśmy się w 2015 r., ale to był naprawdę udany okres — powiedział wiceprezes Mazda Europe Martijn ten Brink - W szczególności znakomita końcówka roku daje nadzieję na kontynuację tych sukcesów w 2016 r.

W listopadzie firma wyprodukowała trzymilionową Mazdę CX-5 obecnej generacji — dokładnie cztery lata po tym, jak w 2011 r. pierwszy egzemplarz tego modelu opuścił linię produkcyjną zakładów w Hiroszimie. We wszystkich sześciu dostępnych modelach zastosowano zespoły napędowe i platformy SKYACTIV, a nadwozia są utrzymane w stylistyce KODO — Dusza ruchu. Ten przepis, oparty na bezkompromisowej przyjemności z jazdy, przysporzył marce ponad 200 nagród na całym świecie, w tym trzy z ostatnich czterech tytułów Samochodu Roku w Japonii (za modele CX-5, Mazda2 i MX-5), a także najwyższe oceny w rankingach zadowolenia klientów i niezawodności pojazdów J.D. Power. Produkcja i montaż samochodów odbywa się obecnie w zakładach w Japonii i sześciu innych krajach.