Każdy z nich oferuje dynamikę, komfort oraz ekonomikę porównywalne z osobowymi Mercedesami – a przy tym nadaje się zarówno na dalekie wojaże, jak i do codziennej jazdy po mieście. Kompaktowy kamper Marco Polo z kompletnie wyposażoną kuchnią łączy maksymalną funkcjonalność ze znakomitym komfortem i wyrafinowanym designem.

W jego wnętrzu panuje atmosfera nowoczesnego salonu, wzbogacona wieloma pomysłowymi detalami. W wygodnych warunkach może spać tu do czterech osób. Do napędu auta służy wydajny, nowoczesny 4-cylindrowy silnik wysokoprężny w trzech wersjach mocy, napędzający koła tylnej lub obu osi.

Kompaktowy pojazd rekreacyjny Marco Polo ACTIVITY wyróżnia się niespotykaną wszechstronnością. Elastycznie zorganizowane wnętrze, komfortowe miejsca do spania (nawet dla pięciu osób), pięć odmian silnikowych i trzy warianty napędu – model można dopasować do zróżnicowanych potrzeb. To idealna, całoroczna propozycja dla młodych rodzin oraz miłośników aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu. Ofertę obu aut uzupełniają jeszcze bardziej uniwersalne, czteronapędowe wersje 4MATIC.

Modele Marco Polo oraz Marco Polo ACTIVITY w perfekcyjny sposób łączą turystyczny charakter z codzienną eksploatacją. Kompaktowe wymiary karoserii (514 cm długości i 193 cm szerokości) i elektromechaniczne wspomaganie kierowcy ułatwiają manewrowanie, a przy okazji zapewniają imponującą jak na pojazd tej klasy zwinność. Ograniczona wysokość nadwozia (198 cm) pozwala z kolei bez obaw wjeżdżać do wszystkich standardowych garaży, korzystać z parkingów podziemnych i wielopoziomowych oraz myjni. To samo dotyczy wersji 4MATIC – kompaktowa architektura napędu na obie osie oznacza, że wysokość auta jest taka sama jak innych odmian.

Liczne innowacyjne systemy wspomagające zapewniają wzorowy poziom bezpieczeństwa. Oba modele są standardowo wyposażone w asystenta bocznego wiatru Crosswind Assist oraz układ monitorujący zmęczenie kierowcy ATTENTION ASSIST. Lista opcji obejmuje m.in. wspomaganie parkowania Active Parking Assist, system antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST, monitor pasa ruchu Lane Keeping Assist oraz inteligentny system oświetlenia LED-owego ILS – większość z tych elementów jest po raz pierwszy dostępna w segmencie kompaktowych kamperów i aut rekreacyjnych.

Do wyposażenia Marco Polo należy moduł kuchenny, składający się z dużej, samozamykającej się szuflady, dwóch mniejszych, samozamykających się szuflad oraz dużego schowka z przesuwnymi drzwiami. Większa szuflada oferuje wystarczającą ilość miejsca do przechowywania naczyń kuchennych lub pożywienia. Mniejsze można otwierać nawet po rozłożeniu łóżka. Dwa palniki gazowe i zlew zasłaniają osobne pokrywy,  które w razie potrzeby mogą służyć jako praktyczne powierzchnie, na przykład do przygotowywania posiłków. Wykonano je z łatwego do czyszczenia szkła – gdy są podniesione, przepuszczają światło dostające się przez okno. Aneks kuchenny jest też wyposażony w lodówkę kompresorową o pojemności 40 l i temperaturze chłodzenia do -20 st. Celsjusza. Zbiornik na świeżą wodę ma objętość 38 l, a na ścieki – 40 l. Oba są więc znacznie większe niż w poprzedniku.

Aby wygospodarować dodatkową przestrzeń, rozkładany stół z odpornym na zarysowania blatem jest przymocowany do modułu kuchennego i przesuwa się na szynie. Zmieszczą się przy nim nawet cztery osoby – dwie na kanapie, a dwie na przednich fotelach, które można obracać (siedzenie kierowcy o 140 stopni, siedzenie pasażera o 180 stopni). Po złożeniu stół zajmuje pionową pozycję obok kanapy. W tylnej części kabiny podróżujący mają do dyspozycji dużą garderobę z przesuwnymi drzwiami, drążek na wieszaki oraz podświetlane, składane lustro ze schowkiem. Podświetlenie obejmuje również wnętrze szafy i włącza się automatycznie po odsunięciu jej drzwi.

Marco Polo oferuje dodatkowe udogodnienia w postaci górnych schowków nad tylną kanapą i pojemnej szuflady pod nią (szufladę można zdemontować). Każdy, kto potrzebuje dodatkowej przestrzeni bagażowej, może zamontować dodatkowy bagaż na dachu. Dwie szyny mocujące zintegrowane z powłoką dachu pozwalają na przewożenie nart, boksów dachowych, a nawet dużego sprzętu sportowego, takiego jak kajaki.

Dwuosobową tylną kanapę można przesuwać na szynach. Jej elektropneumatycznie pompowane poduszki zapewniają skuteczne podparcie boczne, a dzielone oparcie ma osobną, elektryczną regulację po obu stronach. Za naciśnięciem przycisku w jednej chwil kanapa zamienia się w pojedyncze łóżko o wymiarach 2,03 na 1,13 m. Elektropneumatyczny system automatycznie spuszcza powietrze z bocznych poduszek i podnosi siedzisko, chowając klamry pasów bezpieczeństwa, które mogłyby zakłócać sen. Obracane do góry przedłużenie łóżka można zamienić w wygodny zagłówek.

Kolejne łóżko kryje się w rozkładanym dachu. Wysokiej jakości materac piankowy o wymiarach 2,05 na 1,13 m opiera się na listwowym stelażu ze specjalnych, sprężystych elementów, zapewniających komfortowy sen na całej powierzchni. Do przedniej krawędzi łóżka można przymocować siatkę ochronną dla dzieci.

Podnoszony dach, wykonany z tworzyw wzmacnianych żywicą (GFRP) i zaopatrzony w harmonijkę z nieprzeźroczystej, wodoodpornej tkaniny, może być na życzenie doposażony w nowo opracowany, wyjątkowo cichy napęd elektryczny. Dzięki innowacyjnemu, nożycowemu systemowi podnoszenia tylna część dachu unosi się wyżej niż w poprzednim modelu, zapewniając znacznie więcej przestrzeni na nogi. Dopracowano też system składania konstrukcji.