Samochodowe marki premium mają się coraz lepiej. Mercedes z roku na rok zwiększył sprzedaż o 1/4. BMW prawie o 1/4, a Audi o 17 proc.
Wśród klientów Mercedesa najpopularniejsza okazała się klasa C – w 2015 r. ten model kupiło w Polsce 1376 osób.
Na SUV GLA (na bazie klasy A) zdecydowało się 1150 osób, a na model CLA (4-drzwiowe coupe) – 965 klientów.
Popularna okazała się także klasa E, mimo że był to model schodzący z rynku – od marca zastąpi ją nowy model. Na starą klasę E zdecydowało się w 2015 r.873 klientów.
Okazuje się, że polscy klienci Mercedesa chętnie wybierają najmocniejsze wersje silnikowe AMG. W 2015 roku na wersje AMG zdecydowały się 603 osoby. Co ciekawe, najpopularniejszy okazał się model S 63 AMG z silnikiem V8 o mocy 585 KM kosztujący kilkaset tysięcy złotych. Ten model wybrało 134 klientów.
W 2016 roku najważniejszym modelem Mercedesa będzie nowa klasa E. Światową premierę klasa E miała w styczniu 2016 r. na salonie w Detroit, europejska odsłona odbędzie się w marcu na salonie w Genewie.
W polskich salonach klasa E pojawi się w marcu. Można się spodziewać, że ten model znajdzie w 2016 roku ponad tysiąc klientów.
Przedpremierowa odsłona klasy E odbyła się 17 lutego 2016 r. podczas corocznej konferencji w siedzibie Mercedes-Benz Polska. Nowa klasa E wystąpiła w towarzystwie swojej prababki – modelu 170 V z 1937 roku.
Jak zapowiedział Niels Kowolik – szef Mercedes-Benz Polska w całym 2016 roku firma chce sprzedać w Polsce 10,5 tys. aut osobowych.