Według obliczeń dokonanych przez instytut badań rynkowych Bähr & Fess Forecast w Saarbrücken, model E 250 CDI będzie wówczas wart nawet 62,5 procent swojej dzisiejszej wartości po opuszczeniu salonu.

W efekcie ten właśnie model został wyróżniony mianem „mistrza wartości rezydualnej 2009” – nagrodą przyznawaną corocznie przez czasopismo motoryzacyjne Auto-Bild.

Osobowe Mercedesy zajmują czołowe pozycje w ośmiu spośród wszystkich segmentów rynkowych będących przedmiotem analizy; stąd ogólna opinia o marce, jako najlepiej trzymającej wartość w Niemczech.

Dzięki modelowi CLS 320 CDI, Mercedes-Benz dzierży również drugą pozycję w klasie wyższej średniej: w tym przypadku specjaliści ocenili wartość rezydualną tego czterodrzwiowego coupé na 61 procent.

Zarówno w klasie średniej, jak i luksusowej, Mercedes-Benz zajmuje miejsce pierwsze, a to, odpowiednio, za sprawą modeli C 220 CDI Estate (kombi) i S 320 CDI. Eksperci oceniają, że za trzy lata wyżej wymienione modele Mercedesa będą warte 64 i 57 procent swojej wyjściowej wartości.

Debiutując na „liście przebojów” aut o najniższym spadku wartości odsprzedażnej, model GLK 220 CDI 4MATIC natychmiast zdominował kategorię terenowych kompaktów. Po trzech latach dzisiejszy nabywca GLK może oczekiwać odzyskania nawet 66,5 procenta obecnej ceny nowego samochodu.

Specjaliści od wartości rezydualnej pojazdów samochodowych mają także bardzo wysokie mniemanie o modelach Mercedesa ML 280 CDI 4MATIC i R 280 CDI 4MATIC, z których każdy zajął czołowe miejsce w swoim segmencie rynkowym.

Wśród kabrioletaów Mercedes-Benz może poszczycić się autem o najwyższej wartości odsprzedaży: SLK 200 KOMPRESSOR. Według „Auto-Bild” ten roadster będzie w stanie zachować do 66 procent swojej obecnej wartości w chwili zmiany właściciela po upływie trzech lat.

Mistrzem ceny odsprzedaży pośród minivanów jest także samochód dumnie noszący trójramienną gwiazdę na masce; to B 150, lider klasyfikacji w tym segmencie rynkowym – jego przewidywana wartość po trzech latach eksploatacji to 64,5 procenta.