Do wyboru mamy tryb początkującego kierowcy i tryb parkingowy. W pierwszej z nich można rozpędzić samochód do 120 km/h. W drugim przypadku kaganiec będzie ostrzejszy, gdyż prędkość zostanie ograniczona do 80 km/h. To wszystko w Mercedesie za drobną opłatą 6,9 zł co miesiąc.

Tryb kierowcy w Mercedes Me Foto: Tomasz Okurowski / Auto Świat
Tryb kierowcy w Mercedes Me

Za usługę ograniczenia osiągów samochodu można też zapłacić za cały rok z góry. Wówczas do wydania jest 69 zł. A to niewiele więcej niż miesięczny plan premium w popularnym serwisie streamingowym wideo. Można także wybrać dłuższy okres. Trzyletnia subskrypcja (czyli mamy szansę na cały okres leasingowania samochodu) kosztuje 169 zł.

Zanim jednak posypią się komentarze pod adresem Mercedesa, warto bliżej przyjrzeć się ofercie. Nikt nie kryje, że rozwiązanie przypomina bardzo to, co znają rodziny z dziećmi. To motoryzacyjna wersja zdalnej kontroli rodzicielskiej. Mercedes zresztą nie jest jedynym producentem z taką ofertą. Podobne rozwiązanie proponuje m.in. Ford w ramach tzw. cyfrowego kluczyka.