Dlaczego Pagoda? Bo model W113 (drugi w kolejności w serii SL) ma twardy dach (zdejmowany), którego górna część jest wklęsła i przypomina dachy świątyni buddyjskich. Model W113 SL to kabriolet (twardy dach jest opcją), produkowany w latach 1963-1971. W tym czasie powstało 48 912 modeli w trzech wersjach silnikowych: 230 SL, 250 SL i 280 SL.

Mercedes Pagoda był w latach 60. i 70. XX wieku bardzo popularnym autem wśród ówczesnych aktorów, piosenkarzy i generalnie – celebrytów. Pagodą jeździli m.in. Sophia Loren, Audrey Hepburn, John Lennon, John Travolta, Tina Turner, Kate Moss.

Projektantem Mercedesa Pagody jest słynny francuski stylista Paul Bracq. Zaprojektował on także wiele innych modeli Mercedesa. W 2015 roku na zaproszenie Klubu Pagody odwiedził Polskę, wygłosił wykład w Stacji Mercedes oraz złożył autografy na... klapkach schowków kilkunastu Pagód, których właściciele pojawili się na spotkaniu z nim.

W rękach polskich kolekcjonerów jest obecnie kilkadziesiąt Mercedesów Pagód – pojawiają się one na zlotach, pokazach i konkursach elegancji. Odrestaurowana Pagoda w idealnym stanie, w zależności od wersji silnikowej, kosztuje od 440 do 550 tys. zł.

Foto: mercedes, Roman Dębecki / Auto Świat
Pagody na Stacji Mercedes