Zaczęły więc pojawiać się w sklepach komputerowe pistolety, drążki sterownicze, lotnicze wolanty. Coraz częściej można kupić kierownice. Na początku były to zwykłe koła i kilka przycisków. Apetyt rośnie jednak w miarę jedzenia, więc producenci sprzętu zaczęli współpracować z konstruktorami prawdziwych kierownic. Inaczej gra się, kręcąc plastikowym kółkiem nie mającym nic wspólnego z kierownicą, poza tym że jest okrągłe, a inaczej idealną kopią ze znanego wyścigowego pojazdu. Ostatnio producenci takich kierownic poszli jeszcze dalej. Jak daleko? Najlepszym przykładem jest oferowane właśnie w sklepach MOMO Force. Najnowsza komputerowa kierownica to efekt wspólnej pracy specjalistów z firm Logitech i MOMO. Ta pierwsza znana jest powszechnie jako producent wszelakich akcesoriów do komputerów, druga zaś na co dzień projektuje profesjonalne kierownice sportowe do samochodów. Komputerowa kierownica dostępna jest na polskim rynku od października tego roku. Ciekawostką, która odróżnia to urządzenie od pozostałych kółek do jeżdżenia przed ekranem, jest wysoka jakość wykończenia. Całość zrobiono z aluminium, a samo koło obszyto prawdziwą skórą. Dodatkowo aluminiowe pedały mają regulowaną wysokość, skok oraz głębokość. Jakby tego było mało, pokryto je warstwą przeciwpoślizgowej gumy. Takiej jakości ze świecą szukać w prawdziwych samochodach nawet klasy średniej. Urządzenie zostało wyposażone w sześć przycisków "fire" oraz dwie umieszczone za kołem manetki symulujące działanie półautomatycznej skrzyni biegów. MOMO Force ma także układ Force Feedback, który przypomina działanie sił przekazywanych przez kierownicę na ręce prowadzącego samochód. Biorąc zakręt przy pełnej szybkości, poczujemy wyraźny opór na kole kierownicy i będziemy musieli walczyć o utrzymanie się na drodze mimo włączonego wirtualnego wspomagania. Dzięki temu, grając, będziemy mieli wrażenie, jakbyśmy naprawdę kierowali samochodem wyścigowym. Wadą tej zabawki jest niestety stosunkowo wysoka cena detaliczna - 749 zł.
MOMO Force
Coraz popularniejsze wśród amatorów gier komputerowych stają się imitacje urządzeń służące do sterowania symulacją. Gra za pośrednictwem klawiatury i myszy nie daje tyle przyjemności.