Most Cybiński rozebrany w 1970 r., wreszcie wrócił na swoje miejsce. Był jednym z najstarszych mostów poznańskich. Celem jego odbudowy było nie tylko przywrócenie historycznego połączenia komunikacyjnego między Ostrowem Tumskim a Śródką, ale także aktywizacja terenów położonych nad Wartą. Nowy most o długości ponad 72 m i szerokości blisko 15 m znajduje się w osi ulicy Ostrówek nad rzeką Cybiną, pomiędzy Katedrą a Śródką, w miejscu starej przeprawy i będzie służył tylko pieszym. Uchwałą Rady Miasta z 20 listopada otrzymał nazwę Biskupa Jordana.

Początek przygotowań do budowy nowej przeprawy miał miejsce w październiku 2002 roku, kiedy to zdemontowano przęsło mostu Św. Rocha, która obecnie stanowi konstrukcję Mostu Cybińskiego. Jednak dopiero w 2006 roku rozpoczęto przygotowywanie dokumentacji na potrzeby tej inwestycji, m.in. starano się o dofinansowanie budowy ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Umowę na dofinansowanie w kwocie ponad 8 mln zł (cały projekt wyceniono na 9,5 mln zł) podpisano w grudniu tego samego roku. Wcześniej przeprowadzono jeszcze przetarg na opracowanie projektu budowlano-wykonawczego i na wyłonienie wykonawcy robót. Dokumentacja techniczna powstawała do stycznia bieżącego roku. Most Cybiński budowany był przez konsorcjum firm INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia, Grabowski, Król i wspólnicy oraz Biuro Inżynieryjno - Techniczne KARO s.j.

Od lutego 2007 roku trwały prace związane z konserwacją przęsła starego mostu Św. Rocha, które następnie od września do końca października bieżącego roku było transportowane na miejsce nowej przeprawy. Transport 360 tonowego kolosa wymagał precyzji, szczególnie podczas przejazdu przez most Mieszka I. Po przetransportowaniu przęsła na nowe przyczółki, rozpoczęły się prace wykończeniowe, które zakończono pod koniec listopada.