Actros do misji specjalnych W pierwszych dniach kwietnia w porcie w Rotterdamie na "barki" Mercedesa Actrosa SLT 4160 załadowano rosyjski wahadłowiec BURAN (burza śnieżna), który miał zostać przewieziony do miejscowości Speyer, gdzie znajduje się Muzeum Techniki.

Actros SLT 4160 8x6/4 jest jednym z niewielu czteroosiowych ciągników siodłowych z trzema osiami napędowymi i dwiema kierowanymi. Napęd na wszystkie koła trzech osi napędowych i blokady mechanizmu różnicowego znacznie poprawiają przyczepność w porównaniu do wariantu 8x4. Actros ma również zmienione zawieszenie poprzez dodatkowe pióra resorów na trzech osiach, dzięki czemu jest ono twardsze niż w modelach SLT z seryjnej produkcji.

Szesnastolitrowy ośmiocylindrowy silnik z turbodoładowaniem Mercedes-Benz OM 502 LA BlueTec 5 z chłodzeniem powietrza doładowującego osiąga moc 447 kW / 609 KM i maksymalny moment obrotowy 2400 Nm przy prędkości obrotowej od 1080 do 1800obr./min. Actros SLT jest fabrycznie wyposażony w największą dostępną chłodnicę. Ciężarówka posiada także w pełni zsynchronizowaną 16-biegową skrzynię Mercedes-Benz G 240 z przekładnią hydrokinetyczną WSK 400 i retarderem. Dwustopniowa skrzynia redukcyjna Mercedes-Benz VG 2400-3W z biegiem terenowym  pozwala idealnie dobrać przełożenia do każdych warunków na drodze.

Dzięki swojej mocnej konstrukcji Actros 4160 SLT jest idealnym ciągnikiem siodłowym do holowania ciężarów do 500 ton. Rama wywrotki o grubości 9 mm została wzmocniona - w szczególności jej tylna część oraz elementy poprzeczne, co umożliwiło zamontowanie haka holowniczego, mogącego  ciągnąć ładunki o masie do 500 ton. Hak holowniczy Rockinger E 56 jest przymocowany za pomocą dziesięciu śrub. Na przodzie SLT 8x6/4 jest zamontowany hak, który może pociągnąć maksymalnie 250 t. Fabryczna oś przednia posiada nośność 9 t. Druga oś przednia zamontowana przez firmę Tytan o nośności 8 ton zawieszona jest na poduszkach powietrznych i jest skręcana poprzez hydrauliczny układ kierowniczy.

Za kabiną umieszczone są 900-litrowy zbiornik paliwa, akumulator oraz zbiornik sprężonego powietrza. Po prawej stronie tylnej ściany kabiny znajduje się chłodnica oleju o dużej pojemności: olej ze skrzyni biegów oraz z przekładni hydrokinetycznej, który jest poddawany niezwykle wysokim obciążeniom cieplnym, jest chłodzony za pomocą tej powietrznej chłodnicy oraz napędzanego hydraulicznie wiatraka z tyłu. Zapewnia to najlepsze chłodzenie przez cały czas, mimo wysokiego zapotrzebowania mocy, niskich prędkości pojazdu i podróży przez trudny topograficznie teren. Hydrauliczny układ sterowania naczepą jest instalowany opcjonalnie.

Oprócz transportu rosyjskiego wahadłowca, ciężarówka wykorzystywana była również do transportu ponaddźwiękowych samolotów Concorde.