Już sama nazwa MW Spartan wyjaśnia charakter pojazdu. Właśnie dzięki spartańskiemu wykończeniu idealnie nadaje się ciężkiej pracy.Jest nie tylko minimalistycznie urządzony, lecz także praktyczny. Tym samym udało się zbudować niedrogi pojazd, który można łatwo naprawić.

Kto może być klientem na auta tego typu? Firma liczy, że zainteresują się nim fani 4x4, a także leśnicy czy kierowcy lubiący aktywnie spędzający czas.

MW Spartan w elektrycznej wersji ma akumulatory o pojemności 56-90 kWh. Przedstawiciele firmy zapewniają, że odpowiednio mocny silnik (niestety nie ma informacji o jego mocy) zapewni sprawne przemieszczanie się nie tylko po ubitych traktach, lecz także, a może przede wszystkim, po bezdrożach. Spartan jest pierwszym modelem 4x4, który ma szansę naprawdę poradzić sobie z trudami jazdy terenowej.

W pierwszej kolejności MW Spartan został przystosowany do ruchu lewostronnego i pełna oferta (wersje benzynowe i elektryczne) zostanie wprowadzona na rynek Wielkiej Brytanii w drugim kwartale 2020 roku. W planach są również auta elektryczne na inne rynki Europy, ale mają się one na nich pojawić pod koniec tego roku.

MW Spartan w wersji elektrycznej ma kosztować na rynku brytyjskim około 40 tys. euro (cena bez VAT).