Warto wiedzieć:

  • Pierwszy egzemplarz Corolli zjechał  z taśmy fabryki w Takaoka we wrześniu 1966 roku
  • W 2012 roku codziennie sprzedawano na świecie 3180 sztuk Corolli
  • Najnowsza  11.  generacja Corolli powstaje w 15 fabrykach na całym świecie
  • W lipcu tego roku  łączna sprzedaż  Corolli przekroczyła 40 mln sztuk
  • Sprzedaż Corolli stanowi dziś jedną piątą ogólnej liczby pojazdów sprzedanych przez Toyotę w 76-letniej historii firmy

We wrześniu 1966 r., specjalnie z myślą o produkcji modelu Corolla, Toyota otworzyła nową fabrykę w Takaoka w prefekturze Aichi. Dwa lata później rozpoczęto produkcję w Australii i Malezji, z naciskiem na wytwarzanie wersji dostosowanych do specyficznych wymagań lokalnych rynków. Od roku 1965 do roku 1968 Toyota ponad dwukrotnie zwiększyła roczną produkcję z 480 tysięcy do 1,1 miliona pojazdów, co świadczy o istotnym znaczeniu Corolli dla rozwoju firmy.

Eksport Corolli do Ameryki Północnej rozpoczął się w roku 1968. Błyskawiczny sukces na tym rynku miał znaczny wpływ na osiągnięcie pierwszego miliona egzemplarzy sprzedanych na całym świecie w ciągu zaledwie czterech lat od premiery. W roku 1997 Corolla stała się najlepiej sprzedawanym modelem świata – łączna liczba sprzedanych egzemplarzy przekroczyła 22,65 miliona. Od roku 2002 nabywców znajduje ponad milion egzemplarzy rocznie; w ubiegłym roku w ponad 150 krajach i regionach świata codziennie sprzedawano 3180 Corolli.

- Sukces tego samochodu jest dziełem wielu ludzi z całego świata i jestem dumny, że również mam w tym swój udział. Jestem też wdzięczny wszystkim posiadaczom i miłośnikom Corolli. Źródłem sukcesu Corolli jest kultywowana od lat koncepcja twórcza Tatsuo Hasegawy - Corolla ma dawać radość i komfort ludziom z całego świata - powiedział główny konstruktor modelu Corolla Shinichi Yasui.

Corolla została pierwotnie stworzona z myślą o zaspokojeniu zmieniających się potrzeb dojeżdżających do pracy Japończyków w połowie lat 60. Ówczesny główny konstruktor Tatsuo Hasegawa zauważył, że rozwojowi japońskiego przemysłu towarzyszy wydłużanie się czasu dojazdów ludzi do pracy. Rodziło to wzrost zapotrzebowania na osobisty środek transportu. Kierując się tymi spostrzeżeniami, Hasegawa nakreślił koncepcję pierwszej Corolli. Podstawy tej koncepcji pozostają niezmienne: ciągła ewolucja i dostosowanie do wymagań klientów na każdym z rynków.

Gdy pierwsza Corolla zjechała z linii produkcyjnej, wiele ważnych dla bezpieczeństwa rozwiązań było opcjonalnych. Później, mając na względzie potrzeby rodzin, Toyota postanowiła uczynić je standardowymi. Zaangażowanie Toyoty w ciągłe podnoszenie jakości i rozszerzanie standardowego wyposażenia przystępnej cenowo Corolli sprawiło, że model ten jest najchętniej wybieranym samochodem rodzinnym na całym świecie.