Policjanci, którzy przyjechali na miejsce, ustalili, że 54-letni kierowca z Ostrołęki potrącił 72-latka, który prowadził rower nieprzepisową stroną drogi, bez wymaganych prawem oznaczeń i odblasków.

"Niestety pomimo długo trwającej reanimacji 72-latka nie udało się uratować. Kierujący Fiatem był trzeźwy" relacjonują ostrołęccy policjanci.

Kiedy nosić odblaski w nocy — wyjaśniamy

Jak przypominają policjanci, w mroku i poza terenem zabudowanym pieszy staje się widoczny dopiero z ok. 30 m. Jeśli kierowca jedzie z prędkością 90 km na godz., to praktycznie nie ma szans, aby w porę zauważyć nieoznakowanego pieszego. Założenie elementów odblaskowych (kamizelek lub zawieszek) pięciokrotnie zwiększa widoczność pieszego. Kierowca może dostrzec go nawet z odległości 150 m.

Szyba nie wytrzymała impetu uderzenia Foto: Policja.pl
Szyba nie wytrzymała impetu uderzenia

— czytamy w przepisach ustawy "Prawo o ruchu drogowym".

Wypadki z winy pieszych w Polsce — statystyki

Jak wynika z policyjnego raportu za 2022 r. (jeszcze nie ma danych za 2023 r.), piesi spowodowali ponad tysiąc wypadków w tym prawie 80 z powodu "chodzenia nieprawidłową stroną drogi". W ich efekcie zginęły 23 osoby, a 54 zostały ranne. Policyjne statystyki nie wskazują, ilu z nich nie miało odblasków.

Źródła: policja.pl, auto-swiat.pl