Znany turbodiesel dołączy do nowych silników benzynowych VTEC Turbo: 1.0/129 KM i 1.5/182 KM. Silnik 1.6 i-DTEC generuje 120 KM mocy (przy 4000 obr./min) oraz 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 2000 obr./min). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,4 s.
W tym przypadku ważniejsze jest jednak zużycie paliwa. Konstruktorzy Hondy dokonali poprawek w silniku (obniżenie tarcia przy ruchu tłoków w cylindrach) i układzie wydechowym. Udało im się obniżyć poziom zużycia paliwa nawet do 3,7 l/100 km, przy emisji CO2 obniżonej do 99 g/km (w nowym, rzeczywistym cyklu pomiarowym WLTP).
Nowa wersja silnika i-DTEC otrzymała dodatkowe użebrowanie bloku podwyższające jego sztywność strukturalną, co pozwoliło obniżyć poziom hałasu i drgań podczas pracy. Jednostka zyskała ponadto nowy reaktor pojemnościowy (NSC) wychwytujący tlenki azotu oraz powiększony katalizator z większą ilością metali szlachetnych (srebra i platyny), a także neodymu.
Następną nowością w ofercie Honday Civic będzie dziewięciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów, która pojawi się na rynku w połowie 2018 roku. Będzie to pierwsze zastosowanie takiej przekładni w samochodzie z napędem na jedną oś.