Honda podała w końcu dane techniczne nowego Civica Type R. Będzie więcej mocy oraz momentu obrotowego. Konkretnie jest to wzrost o 9 KM i 15 Nm w stosunku do poprzedniej generacji hot hatcha. Nie jest to duży skok, ale japoński producent stawia na inny przebieg krzywej momentu obrotowego w jednostce o oznaczeniu K20C1. W nowym aucie maksymalny moment obrotowy jest dostępny przy stosunkowo niskich obrotach, w zakresie od 2600 do 4000 obr./min. Jest to możliwe, dzięki instalacji nowej wersji turbosprężarki. Najnowsza alteracja turbiny posiada inne łopatki, które wytwarzają większe ciśnienie w szerszym zakresie obrotów.
Silnik "oddycha" też przez zupełnie nowy wydech, wyposażony w aktywny zawór, który pozwala na lepsze odprowadzanie gazów z systemu. Poza tym Honda będzie miała, podobnie jak poprzednik, 6-biegową manualną skrzynię biegów. Dlaczego nie automat? O to spytał inżynierów Hondy nasz redakcyjny kolega.
Skoro wiemy, ile nowy Civic Type R ma mocy, to co to oznacza dla osiągów? Niestety Honda nadal nie podała oficjalnych danych. Wiemy za to, że nowy Type R osiągnął najlepszy czas dla modeli produkcyjnych z napędem na przednie koła na japońskim torze Suzuka. Civic pokonał okrążenie w 2 minuty i 23,1 sekundy, poprawiając czas obecnego Civica Type R, który wynosi 2 minuty i 23,9 sekundy.
W tym miejscu chcielibyśmy napisać, ile waży nowy Type R. To kluczowe w przypadku aut sportowych. Niestety dla Hondy jest to nadal tajemnicą państwową. Czy będzie lżejszy? Trudno powiedzieć, bo z danych technicznych można się dowiedzieć, że nowy Type R jest nieco dłuższy i szerszy niż jego poprzednik.
- Zobacz także: Honda Civic Type R – kultowy hot hatch w nowej odsłonie
Jeśli chodzi o stronę wizualną, to japoński hot hatch nie ma już przed nami tajemnic. W chwili premiery dostępnych będzie pięć kolorów, w tym: Championship White, Rallye Red, Crystal Black Pearl, Sonic Grey Pearl i Boost Blue. Wiemy też, że czerwono-czarny to jedyna dostępna kombinacja kolorów wnętrza. Ale kierowcy nie będą raczej skupiać się na kolorystyce kabiny, ponieważ otrzymają do dyspozycji tryb jazdy "R+" oraz ulepszony rejestrator danych Honda LogR, który monitoruje i przechowuje dane dotyczące jazdy w czasie rzeczywistym.