Stylizacja karoserii jest spójna z kształtami pozostałych nowości w gamie Volkswagena. Trzeba przyznać, że prostym formom nie brakuje elegancji. Podobnie jest w kabinie - rzeczowo, funkcjonalnie i ergonomicznie. Na uwagę zasługuje wysoka jakość tworzyw wykończeniowych. Pasażerowie na tylnej kanapie docenią natomiast większą niż w Golfie ilość miejsca na nogi, którą można było wygospodarować dzięki dużemu rozstawowi osi. Bagażnik ma pojemność 510 litrów, jednak pełne wykorzystanie dużej przestrzeni utrudnią wnikające do wnętrza zawiasy pokrywy.
Gama jednostek napędowych nie jest szeroka. Do Jetty przewidziano 105-konne silniki 1.2 TSI (benzynowy) oraz 1.6 TDI (wysokoprężny). Za dopłatą oba warianty mogą zostać wyposażone w pakiet BlueMotion Technology, który zmniejsza zużycie paliwa. Jedynie do diesla można natomiast zamówić zautomatyzowaną przekładnię DSG. Na szczycie oferty znalazła się Jetta 2.0 TDI. Samochód ze 140-konnym silnikiem kosztuje nie mniej niż 92 390 złotych.
Podstawowa Jetta otrzyma silnik 1.2 TSI, sześć poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radioodtwarzacz, komputer pokładowy, klimatyzację oraz ESP z funkcją wspomagania ruszania pod górę. Samochód wyceniono na 69 390 złotych. Niewielki silnik z turbodoładowaniem zaskakująco dobrze radzi sobie z Jettą, pozwalając na przyśpieszenie do "setki" w 10,9 sekundy oraz rozpędzanie się do 190 km/h. Deklarowane przez producenta średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 5,7 l/100km.
Za bazowego diesla 1.6 TDI trzeba zapłacić 78 590 złotych. Dynamika samochodu jest zbliżona do podobna do wersji benzynowej, jednak zużycie ropy powinno wynieść 4,5 l/100km. Za 1900 złotych Jetta może otrzymać pakiet BlueMotion Technology, na który składają się opony o niskich oporach toczenia oraz systemy odzyskujące energię podczas hamowania i wyłączające silnik na czas postoju. Wspomniane dodatki redukuję średnie spalanie do skromnych 4,2 l/100km.
Przedstawiciele Volkswagena zapowiadają, że w ciągu roku gamę silników benzynowych wzbogacą jednostki TSI, rozwijające 122, 160 i 200 KM. W ich przypadku przewidziano możliwość dopłacenia za zautomatyzowaną przekładnię DSG. Słabsze motory otrzymają skrzynie z siedmioma biegami, natomiast 200-konna Jetta 2.0 TSI 6-stopniową przekładnię.