Audi nie zwalnia tempa. Niedawno ten niemiecki producent pokazał nową generację swojej flagowej limuzyny A8. Po serii samochodów koncepcyjnych pod nazwą prologue, to ona wyznacza aktualny kierunek stylistyki i stopień zaawansowania marki Audi, w którym podążą przyszłe modele. Następnym w kolejności jest A7 Sportback.

Audi A7 Sportback – sportowe i wygodne

Design drugiej odsłony „A7-ki” można określić jako ewolucyjny. Model zachował swoją charakterystyczną linię dachu łagodnie opadającą ku zwężającemu się tyłowi. Największą nowością są połączone ze sobą tylne światła, które będą wspólnym elementem stylistycznym najwyższych modeli Audi.

A7 Sportback bywa nazywane czterodrzwiowym coupe. Dzieje się tak ze względu na dynamiczny wygląd samochodu oraz dlatego, że powstał on, by konkurować z Mercedesem CLS, który jest sedanem. Model Audi to w rzeczywistości praktyczny liftback z tylną klapą unoszoną do góry razem z szybą, pojemnym bagażnikiem (535 l) i czteromiejscowym wnętrzem (na życzenie tylna kanapa może być w układzie 2+1).

Audi A7 Sportback – pełna cyfryzacja

Samochód, tak jak nowe A8, naszpikowano najnowszymi rozwiązaniami. Tradycyjne przyciski i pokrętła na desce rozdzielczej zastąpiono dwoma ekranami dotykowymi (górny ma przekątną 10,1 cala, dolny – 8,6). Na pokładzie może znajdować się jeszcze trzeci, ponad 12-calowy ekran (Audi virtual cockpit), który w atrakcyjny sposób zastępuje analogowe zegary. Ponadto najważniejsze informacje mogą być wyświetlane na przedniej szybie przed oczami kierowcy. Poziom rozbudowy systemu informacyjno-rozrywkowego i łączności jest równy, temu z nowego Audi A8.

Audi A7 Sportback – wydajniejsze i bardziej komfortowe

Do napędu posłużą trzylitrowe silniki V6 standardowo wyposażone w system „mild hybrid”. Jednostka alternator-rozrusznik współpracuje z akumulatorem litowo-jonowym. System skuteczniej odzyskuje energię powstającą wskutek hamowania, może obniżyć spalanie nawet o 0,7 l/100 km oraz pozwala gładko wyłączać i ponownie uruchamiać silnik spalinowy. Przy prędkości 55-160 km/h Audi A7 może „żeglować” z wyłączonym silnikiem. Poszerzono również możliwości systemu start/stop, który aktywuje się już przy 22 km/h. Nowe rozwiązania wprowadzono dzięki zastosowaniu pokładowej sieci elektrycznej o wyższym napięciu 48 V.

Osoba decydująca się na nowe A7 może dostosować je do swoich preferencji. Do wyboru są aż cztery typy zawieszenia: standardowe ze stalowymi sprężynami, sportowe obniżone o 10 mm, zawieszenie z regulacją elektroniczną oraz samopoziomujące pneumatyczne. Dynamiczny układ kierowniczy działa na cztery koła. Powyżej 60 km/h tylne koła skręcają się w tym samym kierunku, co przednie (maks. o 5 stopni), polepszając stabilność jazdy w zakrętach. Przy niższych prędkościach tylne koła skręcają się w przeciwnym kierunku, zwiększając zwrotność blisko pięciometrowego samochodu w ruchu miejskim. Dynamikę jazdy można dodatkowo poprawić decydując się na sportowy mechanizm różnicowy, aktywnie rozdzielający moment obrotowy na tylnej osi. O jak najlepszą trakcję dba stały napęd quattro.

Audi A7 Sportback – auto inteligentne

Nowa generacja modelu zostanie wyposażona w najnowsze dostępne systemy wspierające lub nawet wyręczające kierowcę w pewnych sytuacjach. Dzięki nim Audi, tak jak Mercedes i BMW, potrafi samodzielnie zaparkować na miejscu postojowym lub w garażu oraz z niego wyjechać. Prowadzący kontroluje manewr poprzez aplikację na smartfonie. Pozostałe dwa pakiety systemów Audi AI mają za zadanie wspomagać kierowcę w mieście oraz w ruchu pozamiejskim.

Nowe Audi A7 Sportback trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2018 roku.