Oba samochody będą dostępne w dwóch wersjach nadwozia, trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej. Koncern PSA chwali się niską emisją CO2, która dla tych pojazdów wynosi 99 g/km. Nowością w obu autach są światła LED do jazdy dziennej.

Miejski Citroen pomieści 139 litrów bagażu, a po złożeniu siedzeń 700 litrów. Peugeot natomiast na razie nie wspomina o pojemności bagażnika, ale nie spodziewajmy się znaczących różnic.

Do napędu maluchów posłuży mały silnik o pojemności 998 cm, Citroen oznacza swą jednostkę 1.0i. Moc generowana przez trzy cylindry jest niewielka i wynosi 68 KM przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 93 Nm jest on osiągany przy 3600 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h to około 14 sekund, a prędkość maksymalna to 160 km/h.Na pokładzie bliźniaków fani nowoczesnych technologii odnajdą złącze USB oraz Bluetooth. Opcjonalnie Citroen oferuje po raz pierwszy dostępną w modelu C1 automatyczną skrzynię biegów EGS.