Przechodzenie na elektromobilność to całe mnóstwo wyzwań, ale wśród nich są też całkiem przyziemne. Bo co np. robić, kiedy samochód ładuje się przy publicznej ładowarce? Przecież nie zawsze w pobliżu jest kawiarnia, restauracja lub centrum handlowe. No i możesz zwyczajnie nie mieć ochoty na kawę, jedzenie lub zakupy.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Przed producentami aut stoi więc kolejne wyzwanie: zapewnienie rozrywki kierowcy i pasażerom podczas ładowania elektrycznego samochodu.
W debiutującym właśnie na polskim rynku elektrycznym Hyundaiu Ioniq 6 na postoju można po prostu rozłożyć przednie fotele do tzw. pozycji "zero gravity", czyli takiej, którą ludzkie ciało przyjęłoby automatycznie, gdyby znalazło się w stanie nieważkości. BMW ma inny sposób na nudę — bardziej aktywny.
Przeczytaj także: Hyundai Ioniq 6 wygląda jak z innego wymiaru. Czy tak samo się nim jeździ? Sprawdziłem
BMW serii 5: gry na ekranie
Firma przedstawiła właśnie ósmą generację BMW serii 5 opatrzoną kodem fabrycznym G60. Samochód będzie dostępny nie tylko w wersjach spalinowych i hybrydowych, ale również elektrycznych. Jakaś rozrywka podczas sterczenia pod ładowarką by się zatem przydała.
Przeczytaj także: BMW serii 5 staje się elektryczne, ale to nie oznacza, że nie kupimy już wersji spalinowej
W nowym BMW serii 5 można zagrać w gry. Warunek: tylko podczas postoju.
To efekt współpracy BMW z platformą gamingową AirConsole. Obraz gry wyświetla się na zakrzywionym ekranie wieńczącym centralną konsolę, a kontrolerem jest po prostu smartfon gracza. W wybraną grę można zagrać samemu lub z resztą pasażerów.
Oferta gier jest zróżnicowana. Są więc — jakby inaczej — symulacje samochodowe, a także gry sportowe, strategiczne, zręcznościowe oraz puzzle i różnego rodzaju quizy, w tym muzyczny. Na razie w BMW serii 5 znajdziesz kilkanaście gier, ale ich oferta będzie rosnąć. Wzrośnie też liczba modeli BMW, w których pojawi się taka rozrywka.
Z okazji wprowadzenie nowej funkcji BMW przestawiło specjalne malowanie najnowszej serii 5. Ma ono symbolizować stopień zaangażowania w grę do ostatniego piksela. Wzór z pikseli to także odwołanie się do czasów 8-bitowych gier komputerowych.