Szef Fiata chce podpisać umowę z włoskimi związkami zawodowymi na wydłużenie czasu pracy do 18 zmian w tygodniu, zamiast dotychczasowych 10. To pozwoli na zrealizowanie planów ekspansji i zwiększenie produkcji z obecnych 650 tys. samochodów we Włoszech do 1,4 mln w 2014 roku.

Związki jednak wciąż są niechętne na takie rozwiązania. Marchionie jeszcze nie przedstawił oficjalnie swojej opcji, ale nieoficjalne źródła podają, że produkcja wielu kluczowych modeli samochodów może być wkrótce przeniesiona z Włoch do innych krajów.

Zyskają na tym:

- zakład w Tychach zwiększy produkcję z 606 tys. aut w 2009 roku do 780 tys. egz. w 2014 roku

- podwojona zostanie produkcja w serbskim Kragujevacu do 400 tys. egz. rocznie

- Alfa Romeo Giulia oraz kompaktowy sedan Lancia/Chrysler będą produkowane w USA

W ciągu czterech najbliższych lat Sergio Marchionie zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży w Europie aż 34 nowe modele samochodów marki Fiat, Alfa Romeo, Lancia/Chrysler i Jeep.