4 o mocy 60 KM. Najmniejszy silnik Skody dobrze się sprawdza jedynie w eksploatacji miejskiej, choć zużycie paliwa w tych warunkach na poziomie 7,8 l/100 km nie jest w pełni satysfakcjonujące. Małemu liftingowi poddano również wystrój wnętrza Fabii. Tkaniny tapicerki foteli i obić drzwi mają jaśniejszą kolorystykę, na tylnej kanapie zamontowano trzeci zagłówek. Nowością jest także możliwość dezaktywacji airbagu po stronie pasażera. Ewolucję przeszła również Octavia RS. Najmocniejsza wersja dostępna będzie z nadwoziem kombi i niezmiennie z silnikiem 1.8 o mocy 180 KM. Obniżone o 19 mm zawieszenie doskonale utrzymuje "RS" na torze jazdy. Octavia Combi bez problemu zaliczyła "test łosia" i jazdę po łuku na mokrej nawierzchni. 180-konna jednostka napędowa błyskawicznie reaguje na wciśnięcie gazu. Równie szybko działa układ hamulcowy wyposażony w ABS ze wspomaganiem awaryjnego hamowania oraz wentylowane tarcze hamulcowe. Pewne zastrzeżenia mieliśmy do układu kierowniczego, który przy dużych prędkościach auta staje się mało precyzyjny. 101-konny turbodoładowany diesel 1.9 z pompowtryskiwaczami jest nieco za słaby dla ważącego prawie 1,5 tony Superba. Elastycznej jednostce napędowej nie brakuje mocy w ruchu miejskim. Słabość objawia w czasie jazdy na autostradzie. Z chwilą zamykania numeru nie znaliśmy jeszcze cen i terminu pojawienia się nowości Skody w polskich salonach dilerskich.
Nowości Skody
Skoda Fabia oferowana będzie z nowym trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra. 54-konna jednostka napędowa Volkswagena zastąpi obecnie oferowany na rynku silnik 1.