Obecny najwyższy dostojnik Kościoła postawił na skromność także pod względem transportu. Nie dość, że tramwajem wraz z grupą niepełnosprawnych osób pojechał na Błonia krakowskie, to na dodatek zrezygnował z prestiżowych limuzyn na rzecz skromniejszych aut.

Papamobile, którym poruszał się w Polsce, zostało zbudowane na bazie pikapa Isuzu D-Maxa, a ten pojazd jest niewątpliwie o wiele tańszy od Mercedesa. Do podróżowania z Krakowa do Częstochowy czy Oświęcimia papieżowi służył VW Golf. To także samochód klasy średniej, a nie luksusowej. Pierwotnie auta do obsługi papieskiej wizyty miał dostarczyć Fiat. Przypomnijmy, że podczas pobytu w USA Franciszek przemieszczał się Fiatem 500L. W Polsce Fiat też byłby dobrym wyborem, wszak włoski koncern ma u nas długą i bogatą historię. Nawet nie chodzi o produkowane - go w Tychach Fiata 500, który mógłby być zbyt ciasny dla wysokiego – bądź co bądź – papieża, lecz o np. zupełnie nowe Tipo.

Ale i tak było bardzo skromnie jak na tak ważnego hierarchę Kościoła. U nas pewnie wielu proboszczów ma znacznie wyższe wymagania.

W najnowszym wydaniu tygodnika „Auto Świat” 31/2016 polecamy m.in.

- Mercedes klasy A - następna generacja w 2018 r. Co się zmieni?

- Audi A4 Allroad - wrażenia z jazd nowym uterenowionym kombi

- Mazda MX-5 RF - pierwsza jazda MX-5 z twardym dachem

- Porsche Panamera - najważniejsze zmiany w nowej generacji auta

- Raport - raliwa napędzające auta na świecie

- Wielki test systemów asystujących. Które są potrzebne?

- Peugeot 508 RXH - duży crossover z dieslem 2.0 (180 KM)

- Ford Edge - pierwszy test nowego SUV-a

- Smart Fortwo cabrio - miejski maluch ze składanym dachem

- Nieznane przepisy - nie wiesz o nich, ale mandat możesz zapłacić

- Porady miks - przydatne dla każdego kierowcy

- Mandaty z zagranicy - za co, ile i jak płacić

- Test przenośnych lodówek

- Wycieki płynów eksploatacyjnych - przyczyny i skutki

- Z drugiej ręki - Citroën C5 II (od 2008 r.). Prezentacja wszystkich wersji

- Ford Focus, Opel Astra, Seat Toledo i Volkswagen Bora - porównanie kompaktowych sedanów za 15 tys. zł

- Fascynacje. BMW M2 - Jeździliśmy małym sportowcem na torze

- Volvo S40 (1995-2004) - nasz cykl „Z archiwum Auto Świata”

 Foto: auto świat / Auto Świat

Nowy „Auto Świat” 31/2016 w sprzedaży od 1 sierpnia 2016 r.

Miłej lektury!