Okazało się, że niektóre z zapowiadanych zmian dotyczą też branży samochodowej, która rocznie generuje do budżetu państwa miliardy euro z produkcji i eksportu, daje miejsca pracy setkom tysięcy ludzi. Ostatnio jednak organizacje działające w tym sektorze skupiły się na obronie tego, co rządowe zapowiedzi chcą im zabrać. Pisaliśmy już o proteście organizacji paliwowych, które twierdzą, że nowy podatek od sprzedaży spowoduje wzrost cen na stacjach benzynowych.

Podobne obawy mają też Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego i Związek Dealerów Samochodowych. Przeciw nowym podatkom są także dystrybutorzy części zamiennych do aut.

Wszyscy są zgodni, że podatkowe założenia, które ciągle się zmieniają, negatywnie wpłyną na kondycję branży, a klienci więcej zapłacą za paliwo, części zamienne czy wreszcie za nowe samochody. Zdaje się jednak, że rząd wsłuchuje się w te opinie i niektóre postulaty będą uwzględnione w ostatecznej wersji ustawy o podatku handlowym.

W najnowszym wydaniu tygodnika Auto Świat polecamy m.in.

AKTUALNOŚCi - Skoda Kodiaq i BMW X3, luksusowa limuzyna z Korei, pierwsza jazda drugą generacją Volkswagena Tiguana, Ford Focus RS oraz co zmieni się w zakupie i sprzedaży aut.

TESTY - porównanie limuzyn klasy wyższej z dieslami, japoński crossover z dieslem, rodzinny van z 3-cylindrowym benzyniakiem oraz uniwersalne kombi z napędem 4x4.

PORADY - co trzeba skontrolować w samochodzie, jak zalegalizować trzeci rząd siedzeń, Dieselgate VW oraz jak świeca chińskie LED-y.

Z DRUGIEJ RĘKI - Sate Toledo (2004-2009), porównanie 10-letnich kombi z dieslem oraz auto z ogłoszenia - Nissan Micra.

Foto: auto świat / Auto Świat