Podczas minionych lat i niekiedy trudnych czasów sieć dealerska Saaba stała się mocna, a marka bardzo rozpoznawalna w Polsce, czego dowodem była rekordowa sprzedaż 602 sztuk samochodów w 2008 roku.

General Motors Poland jest zadowolone z faktu, że Saab przetrwał z nowym właścicielem i wieloma nowymi samochodami w zanadrzu.

"Wiemy, że najbliższe miesiące i lata będą wymagające, ale nowy zespół stworzony przez Saab AB, przez Polar Automobil i przez silną sieć dealerską osiągnie z pewnością sukces" - mówi Przemyslaw Byszewski z General Motors Poland. "Cieszymy się bardzo z faktu, że cała sieć Saab w Polsce patrzy w przyszłość, co dowodzi wielkiego ducha i chęci utrzymania Saaba w pełnym blasku" - dodał.

Firma Polar Mobil Kft z siedzibą w Budapeszcie jest również niezależnym dystrybutorem marki Saab na ośmiu innych rynkach (m.in. na Węgrzech, w Czechach, na Słowacji, w Rumunii, Bułgarii oraz w krajach byłej Jugosławii). Polar Mobil jest związany z Saabem od niemal 20 lat.

Specjalnie na potrzeby rynku polskiego firma otworzyła swój oddział w Polsce: Polar Import Polska z siedzibą w Warszawie. Polski zespół będzie odpowiedzialny za prowadzenie bieżących operacji związanych z marką Saab na polskim rynku, sprzedaż, marketing oraz kontakty z mediami.

Polar Import Polska będzie korzystał ze wsparcia centrali w Budapeszcie, gdzie zlokalizowany jest dział finansowy oraz zaplecze logistyczne i administracyjne.

Nowy importer nie przewiduje znaczących zmian w istniejącej sieci dealerskiej czy strategii biznesowej Saaba na rynku polskim. Głównym celem jest przygotowanie dealerów do wprowadzenia nowych modeli Saaba, w tym flagowego Saaba 9-5 kolejnej generacji (wiosna), Saaba 9-5 Kombi, a także pierwszego SUV klasy premium marki Saab: modelu 9-4X (pierwsza połowa przyszłego roku).