Kierowcy, którzy współczują swojemu autu podczas jazdy po rozbitych drogach krajowych, mają dwie możliwości. Albo wsadzą swój samochód do garażu i zaczną chodzić na piechotę, albo wybiorą z szerokiej oferty SUV-ów, z resztą kupno takiego samochodu jest dzisiaj bardzo trendy. Dla tych, którzy zdecydują się na drugą możliwość, koncern DaimlerChrysler już na jesieni zaoferuje zupełnie nowy stylowy samochód.
Chodzi o Jeep Cherokee, który poddano gruntownemu faceliftingowi. Model Cherokee ma bardzo długą historię. Od roku 1984 jest produkowany w Chinach i USA. W Chinach dotychczas budowana jest pierwotna wersja, w USA natomiast od roku 2001 jest wytwarzany następca tego kompaktowego SUV-a o nazwie Liberty (w Europie Jeep Cherokee).
Nowość, która po raz pierwszy zaprezentuje się podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku, w dużym stopniu bazuje na poprzedniku. Design, który nawiązuje do większego modelu Commander, ma przyciągnąć młodszych klientów oraz osoby, dla których poprzedni Jeep Cherokee/Liberty był zbyt nudny i zaokrąglony. Nowością jest płócienny szyberdach, który można przesunąć w przód i w tył. Dzięki zmodyfikowanemu podwoziu samochód na drodze zachowuje się pewniej, a komfort jazdy ma bardziej przypominać samochód osobowy. Z przodu zamontowano niezależne zawieszenie, tylna oś jest wielowahaczowa. Dla tych, którzy często zjeżdżają z utwardzonych dróg przygotowano dwa rodzaje napędu na cztery koła – tradycyjny system Command-Trac i zupełną nowość Selec-Trac II.
Samochód napędzany będzie silnikiem znanym z aktualnego modelu. Chodzi o 6-cylindrową jednostkę 3,7 l, produkującą 157 kW (214 KM) przy 5200 obr./min i 319 Nm przy 4000 obr./min. Zużycie paliwa nie odbiega od standardu w tej klasie. W mieście samochód zużywa średnio 15,7 l/100 km, w cyklu mieszanym auto spala 12,3 l/100 km. Klienci mają do wyboru dwa rodzaje skrzyni biegów, dostępny jest 4-biegowy automat lub 6-biegowa manualna skrzynia biegów.
W odróżnieniu od poprzedniego modelu nowy Jeep Cherokee na długość i wysokość trochę się zmniejszył (długość (mm): 4492/poprzednik 4496; wysokość (mm): 1808/poprzednik 1818). Zwiększyła się jednak szerokość i rozstaw osi (szerokość (mm): 1838/poprzednik 1819; rozstaw osi (mm): 2694/poprzednik 2649), co wskazuje na większy poziom komfortu i przestrzeni oraz lepszą stabilność podczas jazdy.
W wyposażeniu znajdą się takie elementy jak system rozruchu silnika przyciskiem, czujnik deszczu, system stabilizacji toru jazdy, asystent hamowania i nowa nawigacja MyGIG, którą można sterować głosem lub za pośrednictwem wyświetlacza dotykowego.