Kierowcy, którzy współczują swojemu autu podczas jazdy po rozbitych drogach krajowych, mają dwie możliwości. Albo wsadzą swój samochód do garażu i zaczną chodzić na piechotę, albo wybiorą z szerokiej oferty SUV-ów, z resztą kupno takiego samochodu jest dzisiaj bardzo trendy. Dla tych, którzy zdecydują się na drugą możliwość, koncern DaimlerChrysler już na jesieni zaoferuje zupełnie nowy stylowy samochód.
Chodzi o Jeep Cherokee, który poddano gruntownemu faceliftingowi. Model Cherokee ma bardzo długą historię. Od roku 1984 jest produkowany w Chinach i USA. W Chinach dotychczas budowana jest pierwotna wersja, w USA natomiast od roku 2001 jest wytwarzany następca tego kompaktowego SUV-a o nazwie Liberty (w Europie Jeep Cherokee).
Nowość, która po raz pierwszy zaprezentuje się podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku, w dużym stopniu bazuje na poprzedniku. Design, który nawiązuje do większego modelu Commander, ma przyciągnąć młodszych klientów oraz osoby, dla których poprzedni Jeep Cherokee/Liberty był zbyt nudny i zaokrąglony. Nowością jest płócienny szyberdach, który można przesunąć w przód i w tył. Dzięki zmodyfikowanemu podwoziu samochód na drodze zachowuje się pewniej, a komfort jazdy ma bardziej przypominać samochód osobowy. Z przodu zamontowano niezależne zawieszenie, tylna oś jest wielowahaczowa. Dla tych, którzy często zjeżdżają z utwardzonych dróg przygotowano dwa rodzaje napędu na cztery koła – tradycyjny system Command-Trac i zupełną nowość Selec-Trac II.
Samochód napędzany będzie silnikiem znanym z aktualnego modelu. Chodzi o 6-cylindrową jednostkę 3,7 l, produkującą 157 kW (214 KM) przy 5200 obr./min i 319 Nm przy 4000 obr./min. Zużycie paliwa nie odbiega od standardu w tej klasie. W mieście samochód zużywa średnio 15,7 l/100 km, w cyklu mieszanym auto spala 12,3 l/100 km. Klienci mają do wyboru dwa rodzaje skrzyni biegów, dostępny jest 4-biegowy automat lub 6-biegowa manualna skrzynia biegów.
W odróżnieniu od poprzedniego modelu nowy Jeep Cherokee na długość i wysokość trochę się zmniejszył (długość (mm): 4492/poprzednik 4496; wysokość (mm): 1808/poprzednik 1818). Zwiększyła się jednak szerokość i rozstaw osi (szerokość (mm): 1838/poprzednik 1819; rozstaw osi (mm): 2694/poprzednik 2649), co wskazuje na większy poziom komfortu i przestrzeni oraz lepszą stabilność podczas jazdy.
W wyposażeniu znajdą się takie elementy jak system rozruchu silnika przyciskiem, czujnik deszczu, system stabilizacji toru jazdy, asystent hamowania i nowa nawigacja MyGIG, którą można sterować głosem lub za pośrednictwem wyświetlacza dotykowego.
Galeria zdjęć
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander
Nowy Jeep Cherokee jak zmniejszony Commander