Trzeba przyznać, że nowy NX robi znakomite wrażenie. Jest to druga generacja modelu produkowanego od 2014 r. W Polsce SUV cieszył się dużym zainteresowaniem, kupiło je ok. 10 tys. osób.
Lexus NX zbudowany jest na nowej płycie podłogowej, ma nowe napędy (przejęte z najnowszej Toyoty RAV4), nowe multimedia, zmieniona jest stylistyka zewnętrzna i wnętrze auta – z dużym, 14-calowym ekranem. Z zewnątrz w oczy rzucają się nowy, duży grill, poszerzone nadkola, 20-calowe felgi, nowe tylne światła i listwa świetlna.
Nowy Lexus NX - również jako hybryda plug-in
W ofercie są dwa warianty napędu: NX 350h – to hybryda 4. generacji, rozwija moc 242 KM, do "setki" przyspiesza w 7,5 sekundy. Nowa przekładnia hybrydowa i skrzynia bezstopniowa pracują znacznie ciszej niż w dotychczas oferowanym modelu.
NX 450h+ to pierwsza hybryda typu plug-in w Lexusie. Moc: 306 KM, do "setki" w 5,9 s. Zasięg w trybie elektrycznym – 63 km.
Konstruktorzy nowego Lexusa NX zadbali o wysoki poziom bezpieczeństwa. W standardowym wyposażeniu jest dostępny Lexus Safety System +3, który zapewnia m.in. ochronę przeciwzderzeniową, łącznie z rozpoznawaniem rowerzystów i motocyklistów. Nowością w Lexusie jest możliwość parkowania – funkcja uruchamiana jest jednym przyciskiem lub poprzez aplikację mobilną.
W nowym Lexusie NX zaprojektowano od nowa system multimedialny. Auto rozpoznaje polecenia głosowe – pozwala to na zdalną obsługę wielu funkcji. W opcji dostępny jest system audio Mark Levinson Premium Surround z 17 głośnikami.
Nowy Lexus NX – ile kosztuje? Ulgi i bonusy
Najtańszy nowy Lexus NX w wariancie 350h (z napędem tylko na przednie koła) kosztuje 199 900 zł. Pozostałe wersje mają napęd 4x4. Wersja 350h Elegance kosztuje 209 900 zł, a najdroższe F Sport i Omotenashi – 289 900 zł.
Ceny wersji 450h+ zaczynają się od 289 900 zł (Prestige). Najdroższe F Sport i Omotenashi kosztują 339 900 zł. Mamy jednak dobrą wiadomość – klienci zapłacą mniej, a to dzięki Eko Bonusowi, który wynosi 7,3 proc. ceny katalogowej. W praktyce ta ulga wynosi od 14,5 tys. zł (w przypadku wersji najtańszej); 17,5 tys. zł (dla wersji 350h Prestige) oraz 24,8 tys. zł (wersje 450h+ F Sport i Omotenashi).
Pierwsi klienci mogą też liczyć na upusty przy wyborze dodatkowych pakietów wyposażenia. Ich wysokość trzeba indywidualnie negocjować ze sprzedawcami w salonach Lexusa.
Nowego Lexusa można już zamawiać, ale auto pojawi się w salonach dopiero w listopadzie-grudniu 2021 r.