To już trzecia generacja tego modelu, pierwsza pojawiła się w 2003 roku – Mercedes stworzył wtedy nowy segment łączący elegancję coupe z funkcjonalnością limuzyny.

Poza zmianami karoserii nowy CLS ma też nowe silniki. Na początek oferowane są trzy rzędowe „szóstki" – dwie diesle i jedna benzynowa:

Wersja CLS 350d4MATIC CLS 400d4MATIC CLS 4504MATIC
Pojemność (ccm) 2925 2925 2999
Moc maks. (KM) 296 340 367
Maks. mom. obr. (Nm) 600 700 500
Śr. zużycie paliwal/100 km 5,6 5,6 7,5
Śr. emisja CO2g/km 148 148 178
Przyspieszenie0-100 km/h 5,7 5,0 4,8

Wersja benzynowa z silnikiem o mocy 367 KM ma możliwość zwiększenia mocy o 22 KM dzięki EQ Boost. Co to takiego?

Oto opis specjalistów z Mercedesa: To alternator zespolony z rozrusznikiem) i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną. Generuje on moc 270 kW/367 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm plus dodatkowe 250 Nm momentu i 16 kW/22 KM, krótkotrwale dostępne dzięki EQ Boost. Zintegrowana jednostka elektryczna – EQ Boost wspiera silnik spalinowy np. podczas przyspieszania, umożliwia jego wyłączanie podczas jazdy („żeglowanie”) i zasila akumulator energią odzyskiwaną w procesie wysokowydajnej rekuperacji. Wszystkie te rozwiązania pozwalają ograniczyć zużycie paliwa w stopniu zarezerwowanym dotąd wyłącznie dla wysokonapięciowych napędów hybrydowych.

Nowa, trzecia generacja Mercedesa CLS ma wiele układów i elementów wyposażenia, jakie występują w klasie S. Dotyczy to m.in. układów biernego i aktywnego bezpieczeństwa.

Seryjnie nowych CLS-ach montowane jest czterodrążkowe zawieszenie przednie oraz pięciowahaczowe na osi tylnej. Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie Dynamic Body Control z aktywną regulacją tłumienia obu osi. Jako opcja występuje także zawieszenie pneumatyczne Air Body Control.

Przez rok od wejścia nowego Mercedesa CLS na rynek dostępna będzie specjalna wersja Edition 1 z luksusowym wyposażeniem specjalnym, niedostępnym w innych wersjach. Wersja Edition 1 bazuje na linii AMG, osadzana jest na 20-calowych felgach w kolorze czarnym.