W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Nowy elektryczny Citroën ë-C3 zaskakuje swoją praktycznością
Francuski maluch właśnie zameldował się na polskich drogach, a jego sprzedaż się rozpędza. Nowy elektryczny Citroën ë-C3 mierzy 4,01 m długości, jest tylko o 19 mm dłuższy w porównaniu z poprzednikiem. Nadal jest bardzo kompaktowy, co zapewnia większą zwinność (średnica zawracania 10,6 m), a to oznacza bezstresowe manewrowanie i parkowanie. Nowy ë-C3 jest o prawie 100 mm wyższy w porównaniu do poprzedniej generacji. Pierwszym atutem jest prześwit, który zwiększył się ze 135 mm w poprzednim C3 do 197 mm w nowym ë-C3. Kolejny plus to bardziej przestronne wnętrze z większą ilością miejsca na nogi, głowę i łokcie. Wygodniej jest w obydwu rzędach siedzeń. Większe wnętrze oferuje praktyczne i sprytne schowki. Z kolei pojemność bagażnika wzrosła o 10 litrów i wynosi 310 litrów, a można ją jeszcze zwiększyć dzięki modułowej konstrukcji oparć tylnej kanapy 60-40.
Na Citroëna ë-C3 można dostać nawet 40 tys. zł dofinansowania
W Polsce uruchomiono nowy program dopłat do samochodów elektrycznych "NaszEauto". Maksymalna kwota wsparcia wynosi aż 40 tys. zł. O dotacje do zakupu, leasingu, wynajmu długoterminowego mogą starać się osoby fizyczne oraz osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Do wsparcia kwalifikują się wyłącznie nowe samochody elektryczne kategorii M1, wcześniej niezarejestrowane, których cena nie przekracza 225 tys. zł netto. Citroen ë-C3 oczywiście się w tym limicie mieści. Sprawdziliśmy kilka przykładowych ofert w wirtualnym salonie Citroëna i znaleźliśmy kilka egzemplarzy z wyjątkowo atrakcyjną miesięczną ratą. Są ë-C3, którymi można jeździć już poniżej 200 zł netto miesięcznie. Citroën się chwali, że w jego leasingu z dopłatą w programie "NaszEauto" za jazdę ë-C3 można płacić zaledwie... 5 zł dziennie. Wysokość dofinansowania zależy od kilku czynników. Ile wyniesie miesięczna rata w waszym przypadku, można sprawdzić w wygodnym kalkulatorze.
Co potrafi elektryk w tej cenie?
Nowy ë-C3 wykorzystuje akumulator LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy) o pojemności 44 kWh, zapewniający zasięg do 320 km wg WLTP, a funkcja szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW umożliwia naładowanie od 20 do 80 proc. pojemności w 26 min. Silnik o mocy 113 KM i w pełni automatyczna skrzynia biegów zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. w 10,4 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. To oznacza, że to propozycja idealna do codziennej jazdy i poruszania się w ruchu ulicznym, zwłaszcza w środowisku miejskim i podmiejskim. Nowy Citroën C3 dostępny jest w Polsce także z benzynowym silnikiem 1.2 o mocy 100 KM. Jego ceny podczas Dni Otwartych również są bardzo atrakcyjne, choć w przypadku spalinowego Citroëna nie można liczyć na dopłaty. Te zarezerwowano dla elektryków.