Peugeot 408 po latach wraca do Europy. Pytanie, kto jednak pamięta francuski model (odmiana sedan Peugeot 308 pierwszej generacji), który na naszych drogach zwykle widywany był z tablicami rejestracyjnymi ze wschodu. Nie jest bowiem tajemnicą, że z myślą o rosyjskim rynku uruchomiono w 2012 r. produkcję w zakładach w Kałudze. Prócz nich 408 produkowano także m.in. w Chinach, gdzie po latach doczeka się następcy. To będzie jednak zupełnie inna konstrukcja niż to, co szykują Francuzi dla Europy.

Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo:

Czekamy zatem aż na dwie premiery różnych samochodów oznaczonych tym samym numerem. Chiny doczekają się klasycznego sedana na bazie najnowszego kompaktowego Peugeota 308 trzeciej generacji. Europa zaś otrzyma zaś samochód z nadwoziem fastback. Skojarzenia z oferowanym już Citroenem C5X są jak najbardziej na miejscu.

Skojarzenia z Citroenem mogą oznaczać jedno: duże auto o długości ponad 4,8 m i rozstawie osi 2,78 m. Pod maską zapewne to samo co w C5 X, czyli dobrze znane benzynowe trzycylindrowe 1,2 l o mocy 131 KM oraz czterocylindrowy 1,6 l o mocy 181 KM. Nie zabraknie także hybrydy o łącznej mocy 224 KM znanej z innych samochodów francuskich marek. Tyle przypuszczeń. Na oficjalne potwierdzenie trzeba poczekać do końca czerwca 2022 r.