- Francuzi używają tych samych nazw dla różnych modeli samochodów - chiński Peugeot 408 to zupełnie inna konstrukcja niż europejski 408
- Premiera nowego modelu z nadwoziem fastback na rynek europejski będzie mieć miejsce pod koniec czerwca
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Peugeot 408 po latach wraca do Europy. Pytanie, kto jednak pamięta francuski model (odmiana sedan Peugeot 308 pierwszej generacji), który na naszych drogach zwykle widywany był z tablicami rejestracyjnymi ze wschodu. Nie jest bowiem tajemnicą, że z myślą o rosyjskim rynku uruchomiono w 2012 r. produkcję w zakładach w Kałudze. Prócz nich 408 produkowano także m.in. w Chinach, gdzie po latach doczeka się następcy. To będzie jednak zupełnie inna konstrukcja niż to, co szykują Francuzi dla Europy.
Dalszy ciąg tekstu pod materiałem wideo:
Czekamy zatem aż na dwie premiery różnych samochodów oznaczonych tym samym numerem. Chiny doczekają się klasycznego sedana na bazie najnowszego kompaktowego Peugeota 308 trzeciej generacji. Europa zaś otrzyma zaś samochód z nadwoziem fastback. Skojarzenia z oferowanym już Citroenem C5X są jak najbardziej na miejscu.
Skojarzenia z Citroenem mogą oznaczać jedno: duże auto o długości ponad 4,8 m i rozstawie osi 2,78 m. Pod maską zapewne to samo co w C5 X, czyli dobrze znane benzynowe trzycylindrowe 1,2 l o mocy 131 KM oraz czterocylindrowy 1,6 l o mocy 181 KM. Nie zabraknie także hybrydy o łącznej mocy 224 KM znanej z innych samochodów francuskich marek. Tyle przypuszczeń. Na oficjalne potwierdzenie trzeba poczekać do końca czerwca 2022 r.