Z dniem 1 stycznia br. funkcję prezesa zarządu DCAP objął Jan Madeja (urodzony w 1967). Nowy prezes DCAP pochodzi z Chorzowa, od 1981 mieszkał w Niemczech. Z wykształcenia jest ekonomistą, studiował zarządzanie w Stuttgarcie, tytuł MBA uzyskał w Henley Management College i Brunel-University w Wielkiej Brytanii. Jest obywatelem Niemiec. Żonaty, dwoje dzieci.

Karierę zawodową rozpoczął w 1992 roku w pionie finansowym Mercedes-Benz AG w Stuttgarcie. W latach 1997–2000 pełnił funkcję CFO (Chief Financial Officer) w Mercedes-Benz Polska (później DaimlerChrysler Automotive Polska). W latach 2000–2003 kierował działem marketingu i sprzedaży samochodów dostawczych w DaimlerChrysler AG (był odpowiedzialny za sprzedaż w ponad 100 krajach w Afryce, na Środkowym Wschodzie, w Europie Centralnej i w Europie Wschodniej).

W 2003 roku przejął funkcję szefa działu controllingu i rachunkowości w EvoBus Gruppe i DaimlerChrysler Busses. W sierpniu 2006 roku został mianowany członkiem zarządu EvoBus Gruppe odpowiedzialnym za finanse i controlling oraz CFO spółki DaimlerChrysler Busses.

Także z dniem 1 stycznia 2007 roku funkcję Dyrektora Sprzedaży i Marketingu Samochodów Użytkowych w DaimlerChrysler Automotive Polska objął Heiko Schulze. Do końca grudnia 2006 był on Dyrektor Działu Zarządzania Produktem i Sprzedażą Samochodów Ciężarowych w niemieckiej części koncernu DaimlerChrysler AG (Vertriebsorganisation Deutschland - DCVD).

Heiko Schulze (39 lat) jest ekonomistą. Karierę zawodową rozpoczął w roku 1991 jako sprzedawca samochodów dostawczych w salonie firmowym Daimler–Benz AG w Hanowerze. W ciągu kolejnych lat zbierał doświadczenie jako sprzedawca samochodów ciężarowych, szef działu szkoleń i w końcu szef sprzedaży. Od 2001 r. do 31 grudnia 2006 Heiko Schulze był odpowiedzialny za zarządzanie produktem i sprzedażą samochodów ciężarowych w centrali DCVD w Berlinie.

- Jestem przekonany, że Heiko Schulze, bazując na swoich wieloletnich doświadczeniach w sprzedaży samochodów użytkowych, konsekwentnie i z sukcesem będzie realizował dalsze wdrożenie strategii DCAP i umocnienie pozycji samochodów ciężarowych i dostawczych koncernu na polskim rynku – powiedział Jan Madeja, Prezes Zarządu DCAP.

Pozycja rynkowa DCAP w zakresie samochodów użytkowych jest od lat mocna i stabilna. Samochody dostawcze Mercedes-Benz (Viano, Vario, Vito i Sprinter) utrzymują w ostatnich latach średni udział wśród swoich konkurentów na poziomie 16 procent.

Gwiazdami wśród samochodów dostawczych są Sprinter i Vito. Od połowy 2006 roku Mercedes-Benz ma w ofercie nowy model Sprintera, natomiast Vito zyskał nowy silnik (o pojemności 3,0 cm3 i mocy 204 KM, co czyni go unikalną propozycją wśród samochodów dostawczych). Poziom sprzedaży w 2006 to ponad 3000 samochodów.

Udział w rynku marki Mercedes-Benz wśród samochodów ciężarowych od 6-16 ton wynosi około 13 procent. Pojazdy odznaczają się ekonomiczną eksploatacją oraz zastosowaniem najnowszych technologii (m.in. skrzynia biegów PowerShift, technologia silników wysokoprężnych BlueTec oraz system bezpieczeństwa Active Brake Assist). Poziom sprzedaży w 2006 to ok. 1850 samochodów.

DaimlerChrysler Automotive Polska jest jednym z pięciu firm koncernu w Europie, które oferują również Mitsubishi Canter (pisaliśmy o tym na naszych łamach). Od chwili wprowadzenia na rynek również ta marka stale umacnia swoją pozycję w segmencie samochodów ciężarowych.