Mamy już polskie ceny, ktore rozpoczynają się od 239 900 zł. Najdroższa w ofercie bedzie wersja First Edition, dostępna z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym o pojemności skokowej 3.0 l. Odpowiednio o mocy 300 KM lub 380 KM. Najdroższa wersja z silnikiem diesla wyceniona została na 537 000 zł.
Kluczowym elementem współczesnego wzornictwa jest zaawansowana technologia: Velar posiada najwęższe reflektory Matrix Laser-LED ze wszystkich pojazdów Land Rover. Wysuwane klamki podkreślają prostotę formy i obniżają współczynnik oporu – wynosi on jedynie 0,32 sprawiając, że nowy model jest najbardziej aerodynamicznym pojazdem w historii naszej firmy.
Wnętrze zostało zaprojektowane z niezachwianą wiarą w moc minimalizmu, a przełączniki ograniczono do niezbędnego minimum, aby stworzyć atmosferę spokoju i wyciszenia.
Cała technologia została zaprojektowana z myślą o systemie multimedialnym Touch Pro Duo, stanowiącym centralny element wnętrza pojazdu. W skład systemu wchodzą dwa 10-calowe ekrany dotykowe HD całkowicie zintegrowane z powierzchnią i widoczne dopiero po uruchomieniu.
Velar oferuje bagażnik o pojemności 673 l, największej w swojej klasie.
Doskonałe właściwości jezdne i wysoki komfort jazdy Velar zawdzięcza lekkiej, sztywnej budowie z elementami aluminiowymi oraz podwójnymi wahaczami zawieszenia przedniego i tylnemu zawieszeniu Integral Link. Velar oferuje ponadto najwyższej klasy poziom bezpieczeństwa pasywnego, co zostało zweryfikowane najbardziej wymagających testów zderzeniowych na świecie.
Kompleksowy system zapewniający sześć poduszek powietrznych, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, w tym autonomiczny system hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych, aktywny tempomat z funkcją jazdy w korku oraz adaptacyjny ogranicznik prędkości to najnowsze technologie bezpieczeństwa.
Pojazd posiada zaawansowany napęd All-Wheel Driver, zawieszenie pneumatyczne, prześwit największy w klasie – 251 mm (213 mm z zawieszeniem sprężynowym), największą w klasie głębokość brodzenia – 650 mm (600 mm z zawieszeniem sprężynowym), bezkonkurencyjne technologie systemów poprawiających trakcję, w tym Terrain Response 2 oraz All Terrain Progress Control, a także, na wzór pozostałych modeli Range Rover, światowej klasy możliwości terenowe.
Doskonała wydajność i właściwości jezdne to efekt zastosowania wysokiej jakości jednostek napędowych, zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych, połączonych z automatyczną 8-biegową skrzynią firmy ZF i napędem na cztery koła z systemem Intelligent Driveline Dynamics.
Czterocylindrowe silniki Diesel Ingenium są dostępne w wariantach 180 KM lub 240 KM z wysokim momentem obrotowym 500 Nm. Do wyboru jest również nowy, zaawansowany czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 250 KM i przyspieszeniu 0–100 km/h w ciągu 6,7 sekund. W tym roku w sprzedaży pojawi się także jego nowy wariant o mocy maksymalnej 300 KM.
Diesel V6 to połączenie momentu obrotowego 700 Nm ułatwiającego przyspieszenie oraz możliwości terenowe. Silnik benzynowy V6 ze sprężarką mechaniczną o mocy 380 KM odznacza się natomiast nadzwyczajną wydajnością i wyjątkowym brzmieniem oraz zapewnia przyspieszenie 0–100 km/h w jedyne 5,7 sekundy przed osiągnięciem prędkości maksymalnej ograniczonej elektronicznie do 250 km/h.
Modele Velar i Velar R-Dynamic są dostępne w wersji standardowej, S, SE i HSE. Aby nadać im bardziej wyszukany wygląd, klienci mogą również wybrać pakiet Black lub Luxury.
Najbardziej ekskluzywne modele First Edition będą dostępne na całym świecie, lecz wyłącznie w ciągu pierwszego roku produkcji. Są to modele jeszcze bardziej o topowej specyfikacji, wyposażone w silnik V6 3.0 benzynowy lub Diesla oraz całe mnóstwo dodatkowych elementów, jak rozszerzone, w pełni skórzane wykończenie wnętrza z tapicerką z perforowanej skóry Windsor w kolorze Nimbus lub Ebony, nagłośnienie Meridian Signature 1600 W, reflektory Matrix-Laser LED oraz 22-calowe felgi szprychowe z diamentowym wykończeniem.
Modele First Edition będą, jako jedyne, dostępne w kolorach Corris Grey, Silicon Silver i Flux Silver z satynowym połyskiem i lakierowane ręcznie w ośrodku Special Vehicle Operations firmy Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii.
Velar został zaprojektowany i opracowany w ośrodkach rozwoju firmy Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii i będzie produkowany w zakładzie w Solihull. Pierwsze egzemplarze trafią do polskich salonów latem 2017 roku.
Range Rover Velar - polskie ceny (zł)
Silnik | Velar | S | SE | HSE |
2.0 TD4 | 239 900 | 272 900 | 296 100 | 333 600 |
2.0 SD4 | 263 300 | 292 200 | 315 400 | 352 800 |
2.0 Si4 | 239 900 | 272 900 | 296 100 | 333 600 |
3.0 SD6 | 324 900 | 357 100 | 382 900 | 424 500 |
3.0 Si6 | 328 500 | 360 600 | 386 500 | 428 100 |
Range Rover Velar R-Dynamic - polskie ceny (zł)
Silnik | R-Dynamic | S | SE | HSE |
2.0 TD4 | 256 700 | 288 600 | 311 700 | 349 200 |
2.0 SD4 | 279 000 | 307 800 | 331 000 | 368 400 |
2.0 Si4 | 259 700 | 288 600 | 311 700 | 349 200 |
3.0 SD6 | 342 300 | 374 500 | 400 300 | 441 900 |
3.0 Si6 | 345 900 | 378 000 | 403 900 | 445 500 |