W grudniu 2015 r. zaprezentowano zmodyfikowanego sedana Infiniti Q50, który będzie dostępny z nowym silnikiem sześciocylindrowym V6 3.0 twin turbo. Kilka dni temu rozpoczęto już produkcje nowej jednostki, która będzie również montowana do Infoniti Q60.

Nowy silnik jest najlżejszy i najmocniejszy ze wszystkich sześciocylindrowych, które dotychczas produkowało Infiniti. Jednostka z oznaczeniem VR30 była projektowana z myślą o uzyskaniu maksymalnej mocy i osiągnięciu niskiego zużycia paliwa. Trzylitrowy silnik ma pojemność skokową 3.0 litra i dwie turbosprężarki. Będzie dostępny w dwóch wersjach – o mocy 305 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm oraz 405 KM i momencie 475 Nm.

Podstawowa struktura nowego silnika ma masę 194,8 kg, co jest o 14,1 kg mniej od dotychczas produkowanego silnika sześciocylindrowego o pojemności skokowej 3.7 litra.

Nowa jednostka napędowa Infniti produkowana jest w japońskiej fabryce Iwaki, w której zatrudnionych jest 600 osób. Proces produkcyjny jest w 60 proc. zautomatyzowany.