Nowy uterenowiony model klasy średniej pod marką Alfa Romeo zostanie zaprezentowany w 2012 roku i ma pomóc włoskiemu producentowi w zdobyciu rynku amerykańskiego. Drugi, większy model typu SUV zbudowany na bazie przyszłej generacji Jeepa Cherokee, widnieje w planach na 2014 rok. Fiat stworzył już w swoim turyńskim zakładzie Mirafiori wspólne przedsiębiorstwo z amerykańskim partnerem Chryslerem, które ma stać się wzorcowym i najbardziej efektywnym ze wszystkich włoskich fabryk Fiata.

- Mirafiori ma wszelkie warunki, by stać się międzynarodową fabryką, która będzie produkowała samochody dla Europy, Ameryki Północnej oraz innych części świata – powiedział Sergio Marchionne, szef koncernu Fiata.

W Mirafiori będą produkowane sedany i kombi modelu Giulia, SUV klasy średniej, który ma konkurować z Audi Q5, BMW X5 i Mercedesem GLK. Model ze znaczkiem Jeep na masce zastąpi duet Compass/Patriot. Jego produkcja ma się rozpocząć w Mirafiori najpóźniej pod koniec 2012 roku. Przynajmniej połowa produkcji będzie przeznaczona na rynek USA.

Obecnie w Mirafiori produkowane są takie modele jak: Fiaty Idea, Multipla i Punto Classic, Lancia Musa oraz Alfa Romeo MiTo. Produkcja Multipli ma zakończyć się w 2010 roku.

Powstawać będą także modele na poszerzonej platformie kompaktowej, która jest o 40 mm szersza od tej, na której powstał model Giulietta. Pierwszym modelem, który powstanie na tej platformie będzie następca Dodge Caliber. Auto produkowane będzie w USA od końca 2011 roku.

Plan restrukturyzacji fabryki w Mirafiori wymaga zainwestowania ponad 1 mld Euro. Fiat zamierza tam produkować rocznie 280 tys. aut (obecnie 178 tys.) i zatrudnia ponad 5,5 tys. osób.