Debiutujący właśnie Volkswagen Tiguan już w bazowej wersji Trendline oferuje naprawdę wiele. Nowy model może się pochwalić najlepszym wyposażeniem seryjnym w swojej klasie z zakresu bezpieczeństwa. Na pokładzie samochodu znajdują się: 7 poduszek powietrznych; systemy ABS, ESP z ASR, EDS, MSR, asystent siły hamowania, stabilizacja toru jazdy z przyczepą, a także inteligentne układy monitorujące otoczenie pojazdu. Pierwszy system - Front Assist - potrafi automatycznie rozpocząć hamowanie awaryjne przed przeszkodą. Warto zwrócić uwagę, że rozpoznaje on także pieszych i rowerzystów. Drugi - Lane Assist - posiada funkcję korekcji toru jazdy, więc skutecznie zapobiega niekontrolowanemu opuszczeniu pasa ruchu. Precyzje prowadzenia i lepszą przyczepność zapewnia z kolei elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, która w nowym Tiguanie mieści się w wyposażeniu podstawowym.

Za to nie wypada dopłacać

Bezpieczeństwo przede wszystkim, ale nowy Tiguan już w serii dobrze wygląda. W kolorze nadwozia polakierowane są zderzaki, klamki i lusterka boczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Dopłaty nie wymagają również tylne światła w technologii LED. Bazowa wersja nie pozostawia także nic do życzenia pod względem funkcjonalności Wnętrze można konfigurować wedle aktualnych potrzeb. Dzięki przesuwanej kanapie można uzyskać albo większy bagażnik (jego pojemność wynosi aż 615 litrów), albo większą ilość miejsca na nogi pasażerów podróżujących z tyłu. Ich komfort podróżowania podnoszą ponadto dwa oddzielne nawiewy powietrza (manualna klimatyzacja jest seryjna) oraz regulacja pochylenia oparć seryjnie dzielonej kanapy.

Podróżowanie będzie umilać nowoczesny system radiowy "Composition Colour" z pięciocalowym ekranem dotykowym. Zestaw obejmuje 8 głośników, a źródło dźwięku może być umieszczone na karcie SD (standardowy czytnik) lub doprowadzone poprzez gniazdo AUX-IN (również w popularnym formacie MP3). O oszczędność paliwa w ruchu miejskim, jak i w trasie, dbają system Start-Stop, wyłączający silnik podczas postoju, oraz układ odzyskiwania energii pochodzącej z hamowania. Wygodnymi rozwiązaniami w codziennym użytkowaniu okażą się czujniki deszczu i zmierzchu.

Dodatkowe wyposażenie bez dodatkowych kosztów

Z okazji premiery rynkowej nowego Tiguana Volkswagen przygotował ofertę specjalną w postaci Pakietu Premium w cenie samochodu. W standardowej wersji Trendline oznacza to oszczędność aż 9 150 zł – tyle bez promocji kosztują reflektory LED Basic, system radiowy „Composition Media”, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania auta „Keyless Access” oraz pokrytą skórą trójramienna, wielofunkcyjna kierownica z przyciskami do obsługi tempomatu. Bezpośredni konkurenci nie oferują aż tak dużo w standardzie. Najwyższa wersja Highline jest za darmo doposażana w najbardziej zaawansowane reflektory LED TOP oraz system nawigacji satelitarnej Discover Media – 7 640 zł na korzyść kupującego.

Nowy Volkswagen Tiguan właśnie trafił do polskich salonów sprzedaży. Cennik otwiera kwota 97 980 zł za wersję 1.4 TSI 125 KM Trendline. Przystępniejszy sposób na stanie się właścicielem nowego Tiguana może stanowić program EasyDrive. Oznacza on kredyt lub leasing z niskim wkładem własnym i gwarantowaną kwota odkupu pojazdu.

Nowym Tiguanem można jeździć już za 980 zł miesięcznie. Jeśli ktoś oczekuje mocniejszego silnika i jeszcze lepszego wyposażenia, to za 1 116 zł brutto może użytkować doskonale wyposażonego Tiguana (wersja Comfortline) z silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM z napędem na przednią oś, o wartości 111 680 zł. Zakładana wpłata własna to 20%, kredyt na 48 miesięcy z limitem kilometrów 20 tys. rocznie. Ubezpieczenie komunikacyjne na rok wliczone jest w raty kredytu. Po zakończeniu umowy kupujący może zdecydować, czy chce zmienić swoje auto na nowy model Volkswagena w ramach kolejnej umowy. Używany do tej pory samochód można oddać dealerowi bez zobowiązań i podpisać kolejną umowę, na nowego Volkswagena. Nie trzeba martwić się późniejszą odsprzedażą, ponieważ odkup gwarantuje Volkswagen Financial Services. Samochód można także zatrzymać. Wystarczy spłacić pozostałą wartość auta.