Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Volkswagen zdradza szczegóły dotyczące nowego Tiguana. Kilka rzeczy może zaskoczyć

Volkswagen zdradza szczegóły dotyczące nowego Tiguana. Kilka rzeczy może zaskoczyć

Volkswagen zakończył testy kolejnej generacji swojego najpopularniejszego obecnie modelu. Tiguan nr 3, bo o nim mowa, będzie oferowany m.in. z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i reflektorami matrycowymi HD LED Matrix. Niemcy mocno stawiają także na elektryfikację — hybryda plug-in w trybie elektrycznym ma mieć zasięg wynoszący ok. 100 km.

Volkswagen Tiguan 2024Źródło: Volkswagen
  • Projektanci wysłuchali sugestii użytkowników i w najnowszym Tiguanie wprowadzą zmodyfikowany kokpit i system infotainment
  • W nowej generacji popularnego SUV-a Volkswagena znajdziemy m.in. nowe adaptacyjne sterowanie podwoziem DCC Pro
  • Producent zapowiada, że dzięki zastosowaniu najnowszej platformy MQB Tiguana będzie można wyposażyć w szereg nowoczesnych rozwiązań

Już od wielu lat Tiguan należy do najchętniej wybieranych modeli Volkswagena. Na dowód Niemcy przypominają, że od debiutu jesienią 2007 r. na całym świecie tego SUV-a wybrało ponad 7,4 mln osób. Być może już niedługo część z nich przesiądzie się do najnowszego Tiguana, który światową premierę będzie miał jesienią br., a na rynek zostanie wprowadzony w 2024 r.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowy Volkswagen Tiguan — hybryda plug-in z zasięgiem ok. 100 km

Niemiecki koncern zakończył testy Tiguana nr 3 i przy tej okazji zdradził nieco szczegółów dotyczących nadchodzącej nowości. Wiadomo, że auto będzie bazowało na zmodernizowanej platformie MQB, MQB evo i w wersji z napędem hybrydowym plug-in umożliwi pokonanie w trybie czysto elektrycznym ok. 100 km.

Producent zapowiada również, że w przyszłości Tiguan będzie oferowany wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów DSG. Analogicznie jak to ma miejsce w modelach ID, do zmiany trybu pracy przekładni wykorzystywany będzie przełącznik po prawej stronie kierownicy. Jego przekręcenie "w przód" pozwoli wybrać zwykły tryb jazdy do przodu (D), natomiast przekręcenie "w tył" przełączy skrzynię w tryb jazdy do tyłu (R). Hamulec postojowy uruchomimy, naciskając bok przełącznika.

Nowy Volkswagen Tiguan — jeszcze bardziej komfortowy

Projektanci przeprojektowali wnętrze Tiguana. To m.in. efekt uwag zgłaszanych przez użytkowników, dla których intuicyjność obsługi dotychczasowego modelu najwyraźniej pozostawia nieco do życzenia. W najnowszej generacji SUV-a znajdziemy nowo opracowany kokpit z nowym systemem infotainment. Z poziomu ekranu o przekątnej 15 cali można będzie m.in. sterować nawigacją, klimatyzacją i systemem audio. Ponadto użytkownicy będą mogli ułatwić sobie dostęp do najczęściej używanych funkcji za pomocą przycisków szybkiego dostępu.

Volkswagen zapowiada także wyższy komfort podróży, który mają zagwarantować nowo opracowane fotele oraz lepsze wyciszenie wnętrza. Z przodu będzie można zażyczyć sobie fotele ergoActive, z m.in. pneumatyczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego w czterech kierunkach oraz funkcję pneumatycznego masażu. Ich atutem będzie także funkcja podgrzewania i wentylacji. Jeśli chodzi natomiast o wyciszenie, dzięki opcjonalnemu pakietowi akustycznemu nowy Tiguan ma konkurować nawet z modelami z segmentu premium.

Nowością, która wreszcie trafi do modelu z niższego segmentu, będą opcjonalne reflektory matrycowe HD LED Matrix. Opracowane wspólnie dla Tiguana i Touarega, dotychczas dostępne były jedynie w modelu klasy premium. Teraz będą mogli wybrać je także nabywcy Tiguana.

Nowy Volkswagen Tiguan — nowe zawieszenie, szeroka gama silników

Zapowiedzi niemieckiego koncernu sięgają dużo dalej niż tylko do wnętrza kabiny. Dzięki platformie MQB evo nowy Tiguan zyska również nową generację adaptacyjnego sterowania zawieszeniem, tj. opcjonalny DCC Pro z amortyzatorami dwuzaworowymi. Standardem będzie natomiast menedżer dynamiki jazdy, znany z obecnego Golfa GTI, który ma za zadanie zwiększać stabilność i precyzję prowadzenia oraz komfort jazdy. System ten steruje funkcjami elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego (XDS) oraz amortyzatorami w zawieszeniu DCC Pro.

Pod maskę trafi szereg różnorodnych napędów — od turbodoładowanych silników wysokoprężnych (TDI), poprzez turbodoładowane silniki benzynowe (TSI), i benzynowe silniki z turbodoładowaniem w wersji mild hybrid (eTSI), a na wspomnianej wyżej hybrydzie plug-in (eHybrid) kończąc. W przypadku tej ostatniej nowością będzie możliwość ładowania akumulatora prądem stałym.

Przy okazji wprowadzania nowej generacji Tiguana model ten nieznacznie urośnie. Wysokość, szerokość i rozstaw osi praktycznie się nie zmienią, o ok. 3 cm zwiększy się natomiast długość. W połączeniu z lepiej zagospodarowanym wnętrzem przełoży się to na zwiększenie pojemności bagażnika. Ten zyska dodatkowe 33 l i będzie miał pojemność do 648 l (do wysokości oparć tylnej kanapy).

Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków