Logo
KlasykiYoungtimerJest jak szwajcarski scyzoryk, który nie chce się zestarzeć – oto Volkswagen T4 Multivan

Jest jak szwajcarski scyzoryk, który nie chce się zestarzeć – oto Volkswagen T4 Multivan

Piotr Burchard
Piotr Burchard

Volkswagen T4 to taki Golf wśród aut użytkowych – po dekadach produkcji tylnonapędowych pojazdów dostawczych w 1990 r. koncern wprowadził na rynek auto, które jak równy z równym mogło wreszcie konkurować z innymi pojazdami wielofunkcyjnymi. Multivan to najbardziej uniwersalna, rodzinna odmiana tego samochodu.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Volkswagen T4 Multivan
Zobacz galerię (18)
Auto Świat
Volkswagen T4 Multivan

Co prawda "Nie ma kariery bez T4", ale najpierw krótkie wprowadzenie: ostatnie egzemplarze tylnosilnikowego T3 (głównie Syncro i pojazdy dla służb) wyprodukowano jesienią 1992 r., a więc 13 lat po premierze modelu i dwa lata po debiucie jego następcy (czyli właśnie T4). Konstrukcyjnie już w latach 80. "te-trójka" była pojazdem archaicznym, ale skoro tak, to dlaczego w warunkach gospodarki rynkowej wytwarzano go aż tak długo? Odpowiedź jest oczywista: prostota konstrukcji (a więc i łatwe naprawy) oraz przyzwoite wykonanie sprawiały, że solidny samochód miał wierną i liczną grupę odbiorców. Po co więc Volkswagen miałyby "strzelać sobie w kolano" i wstrzymywać produkcję świetnie sprzedającego się modelu?

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium