Logo
KlasykiYoungtimerTe auta stworzono do długich podróży. Porównanie limuzyn z przełomu lat 80. i 90.

Te auta stworzono do długich podróży. Porównanie limuzyn z przełomu lat 80. i 90.

Piotr Burchard
Piotr Burchard

Żadne inne auto nie jest bardziej dosadne, że tym w przypadku chodziło o podróż w zupełnie nowy wymiar. Witamy na pokładzie. Systemy kontrolne zostały włączone – taki komunikat przekazywany metalicznym męskim głosem płynie z głośników Renault. Brzmi to trochę tak, jakby naszym następnym celem podróży był przynajmniej Mars. Ale tak czy inaczej – siedząc w wygodnym skórzanym fotelu podróż do matecznika tego auta (Sandouville w Normandii), gdzie 30 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechały pierwsze egzemplarze Safrane, nie wydaje się specjalnie odległa. Z naszego testowego lotniska to 1117 km. Fabryka BMW w niemieckim Dingolfing jest oddalona o 698 km, szwedzkie Trollhättan o 700 km, zakład Mercedesa w Sindelfingen o 719 km, a fabryka Tsutsumi w Toyota City aż o 8856 km (oczywiście, w prostej linii).

Udostępnij:
Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium