Auto Świat > Klasyki > Youngtimer > Te auta stworzono do długich podróży. Porównanie limuzyn z przełomu lat 80. i 90.

Te auta stworzono do długich podróży. Porównanie limuzyn z przełomu lat 80. i 90.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Aerodynamika, bezpieczeństwo oraz żywotność konstrukcji – te trzy zagadnienia zaczęły odgrywać dużą rolę przy budowie aut w latach 80. Oczywiście, nie zapomniano też o komforcie i osiągach. Nasze porównanie pomoże ustalić, kto w tym czasie budował najlepsze samochody długodystansowe.

Porównanie limuzyn z przełomu lat 80. i 90.Źródło: Auto Bild
  • Żaden z samochodów nie jest lepiej zbalansowany niż tylnonapędowe BMW – dzięki temu auto prowadzi się pewnie i z dziecinną łatwością
  • Saab jest mistrzem pod względem oferowanej przestrzeni na tylnej kanapie
  • Jak na limuzynę przystało Safrane zbudowano wyłącznie z myślą o komforcie podróżowania
  • Camry jest świetnie zaprojektowane i wykonane, ale czy to czyni go samochodem premium?
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Żadne inne auto nie jest bardziej dosadne, że tym w przypadku chodziło o podróż w zupełnie nowy wymiar. Witamy na pokładzie. Systemy kontrolne zostały włączone – taki komunikat przekazywany metalicznym męskim głosem płynie z głośników Renault. Brzmi to trochę tak, jakby naszym następnym celem podróży był przynajmniej Mars. Ale tak czy inaczej – siedząc w wygodnym skórzanym fotelu podróż do matecznika tego auta (Sandouville w Normandii), gdzie 30 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechały pierwsze egzemplarze Safrane, nie wydaje się specjalnie odległa. Z naszego testowego lotniska to 1117 km. Fabryka BMW w niemieckim Dingolfing jest oddalona o 698 km, szwedzkie Trollhättan o 700 km, zakład Mercedesa w Sindelfingen o 719 km, a fabryka Tsutsumi w Toyota City aż o 8856 km (oczywiście, w prostej linii).