Auto Świat > Klasyki > Oldtimer > Limuzyny z lat 70. - która jest najlepsza?

Limuzyny z lat 70. - która jest najlepsza?

Pięciocylindrowiec z turbo czy zwykła rzędowa "szóstka"? Napęd na przód czy na tył? Ten pojedynek podzielił kiedyś samochodowy świat. A jaki wynik starcia będzie dziś?

Limuzyny z lat 70. - która jest najlepsza?Źródło: Auto Bild Klassik
  • Ponad pół tony ładowności czyniło z 280 E niezawodnego towarzysza długich podróży. W opcji dostępny był nawet dedykowany do bagażnika W123 zestaw walizek
  • BMW, mimo pluszowych siedzeń, to typowy samochód dla właściciela, a nie szofera. Fotel kierowcy i kolumna kierownicza mają regulację wysokości. Klimatyzacja kosztowała dodatkowo 3400 marek
  • Audi ma wiele ciekawych elementów na pokładzie, ale brak mu ostatecznego szlifu

Międzynarodowy kryzysy, gospodarcze problemy, walka o ochronę środowiska – w latach 70. świat mocno się zmieniał, także ten motoryzacyjny. Mercedes, który do tej pory bezapelacyjnie grał pierwsze skrzypce w klasie średniej wyższej, musiał stanąć do walki z coraz groźniejszą konkurencją z Monachium i Ingolstadt. Pojedynek, który dziś ponawiamy, miał swój początek właśnie wtedy.

Powiązane tematy:MercedesAudiBMW