Pierwszy koncepcyjny model o nazwie Concept Kizashi ujrzał światło dzienne podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Jego druga odsłona pojawiła się niedługo później w Tokio.

W przypadku obydwu projektów motywem przewodnim było połączenie dynamicznych linii, sportowego charakteru i nowoczesnej formy. Obydwa koncepty zapowiadały też jeden i ten sam model - a mianowicie pokazanego dwa lata później sedana segmentu D. Finalnie auto nabrało ostatecznych kształtów w roku 2008. To właśnie wtedy podczas Auto Show w Nowym Jorku zaprezentowany został trzeci Concept Kizashi. Nie był to jeszcze samochód produkcyjny, mimo wszystko nadał wersji seryjnej kształtu i zapowiedział dużą część jego stylistyki. Trzy koncepty Concept Kizashi stworzyły podwaliny dla przemiany designerskiej samochodów marki i stanowiły wprowadzenie do nowej linii stylistycznej Liquid Flow.

iK-2, Liquid Flow i Baleno - współczesne słowa klucze

Liquid Flow nabrało ostatecznego kształtu podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w roku 2015. To właśnie wtedy Suzuki zaprezentowało iK-2 concept. Model niemalże z miejsca przykuł spojrzenia publiczności auto show. Spodobało się masywne nadwozie, charakterystyczny przód, mocny tył i ciekawa linia boczna. Japończycy już w Genewie zapowiedzieli, że iK-2 concept przemieni się w auto produkcyjne. Dokładnie rok później okazało się jednak, że przybierze ono formę nowego Baleno.

Założenia Liquid Flow są niezwykle ciekawe. Twórcy zachwycili się dynamizmem przepływu wody. Wyraża się to w aerodynamicznie rozchodzącymi się liniami zaczynającymi się zaraz poniżej grilla. Te rozlewając się na boki nadwozia przecinają lampę przednią oraz załamują się na przednim błotniku i delikatnie opadają. Na wysokości drzwi kierowcy linie ponownie wspinają się po to, aby zatoczyć koło w okolicy słupka D.

Suzuki Baleno
Suzuki Baleno

Tył jest bardzo wysoko zarysowany. Baleno posiada aż dwa spojlery. Pierwszy na szczycie klapy bagażnika, a drugi zaraz pod szybą wsteczną. Światła są duże i czytelne, a zderzak posiada mocną linię, która jest kontynuacją przetłoczenia poprowadzonego wokoło tylnego nadkola.

Ostatnia dekada upłynęła projektantom Suzuki pod znakiem stylistycznej odnowy. Ich zadaniem było porzucenie sztampowych kształtów na rzecz dynamizmu oraz połączenia elegancji i nowoczesności.