Pod maskę 206 trafiły silniki znane z innych modeli marki. Kupujący mieli do wyboru całą gamę silników benzynowych i diesla. Te pierwsze obejmowały zarówno 60-konną jednostkę 1,1 l, jak i 2-litrowy silnik o mocy 177 KM (dostępny w wersji 206 RC). Fani silników wysokoprężnych mogli wybierać pomiędzy jednostkami HDi o pojemnościach 1,4 l (68 KM), 1,6 l (110 KM) i 2,0 l (90 KM) oraz wolnossącym silnikiem 1,9 l (71 KM).
Zabawna reklama z młodym człowiekiem z Indii, który za pomocą wszelkich możliwych środków upodabnia swojego Hindustana Ambassadora do Peugeot 206, była popularna na całym świecie. Swój wkład miały też z pewnością sukcesy sportowe tego modelu. Ale głównymi filarami sukcesu 206 były solidna konstrukcja, atrakcyjny wygląd i szeroka gama modelowa.