Co prawda trójbryłowe nadwozie sedana nie zostało poddane diametralnym zmianom, jednak nabrało świeżości i upodobniło się do reszty rodziny. Z przodu zauważymy nowe reflektory, maskę z przetłoczeniami charakterystycznymi dla marki oraz światła dzienne LED wkomponowane w zderzak. Logo Peugeota powędrowało zgodnie z tendencją marki na sam środek chromowanego grilla.

We wnętrzu również widać powiew świeżości. Nadal mamy 5-cio miejscowy samochód z dużym bagażnikiem o pojemności 506 l, z możliwością powiększenia do 1332 l poprzez złożenie tylnej kanapy. Ta składa się w stosunku 1/3 do 2/3. W konsolę centralną został teraz wkomponowany 7-calowy dotykowy ekran, który poza danymi z systemów pokładowych może wyświetlać nawigację 3D marki TomTom oraz obraz z kamery cofania. O komfort użytkowania tego kompaktowego sedana w mieście zadba elektryczne wspomaganie kierownicy. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2.65 m inżynierom udało się wygospodarować dodatkową przestrzeń na nogi pasażerów tylnej kanapy. Teraz wynosi ona 26 cm i jest to rekordowa wartość w tym segmencie.

Peugeot 301 po liftingu stał się bardziej nowoczesny. Kierowca ma do dyspozycji łączność Bluetooth oraz system umożliwiający obsługę aplikacji z telefonu za pośrednictwem centralnego dotykowego ekranu. Na kierownicy pojawiły się przyciski obsługujące tempomat oraz system audio. Także pod względem bezpieczeństwa nowy Peugeot 301 nie odbiega od konkurencji. W standardowym wyposażeniu poza systemami takimi jak ABS i ESP znajdziemy 4 poduszki powietrzne oraz dwa uchwyty ISOFIX na tylnej kanapie.

Gama silników oferowanych w modelu 301 obejmuje jednostki benzynowe: 3-cylindrowy 1.2 PureTech/82 KM i 1.6 VTi/115 KM oraz silnik diesla 1.6 o mocy 82 lub 100 KM. Mocniejszy silnik benzynowy w przyszłości będzie mógł być zestawiony z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Wszystkie te motory mają charakteryzować się umiarkowanym apetytem na paliwo oraz niską emisją związków szkodliwych dla środowiska.

Nowy Peugeot 301 produkowany jest w Vigo w Hiszpanii. Na jego ceny na polskim rynku trzeba jeszcze poczekać.