Producent informuje o zmianach designu i wyposażenia, ale w pierwszym komunikacie żadnych konkretów nie podaje. Szczegóły można dostrzec na pierwszych oficjalnych zdjęciach.

Wiemy natomiast, iż od chwili premiery BMW 3 nabaywcy tego samochodu będą mieli do wyboru aż 11 jednostek napędowych. Cztery benzynowe i siedem wysokopręznych o mocy od 114 KM do 322 KM.

Podstawowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem ma trzy cylindry i pojemność skokową 1.5 litra oraz moc 134 KM i maksymalny moment obrotowy 220 Nm, co pozwala na rozwijanie maksymalnej prędkości 210 km/h i przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 8,9 sekundy.

Nowością jest czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (BMW 320i) o pojemności skokowej 2.0 litra i mocy 181 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm.

Najmocniejszy w ofercie silnik benzynowy (BMW 340i) ma pojemność skokową 3.0 litra oraz moc 322 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Przy współpracy z osimiostopniową przekładnią automatyczną Steptronic pozwala on na osiąganie prędkości maksymalnej 250 km/h (ograniczona elektronicznie) oraz przypsieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 5,1 sekundy.

Silniki diesla nowego BMW 3 mają moc od 116 KM do 309 KM. Natomiast wersja z napędem hybrydowym BMW 330e oferuje łączną moc 249 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm, a także możliwość pokonania dystansu 35 kilometrów przy wykorzystaniu tylko napędu elektrycznego.

Premiera tergowa nowego BMW 3 odbędzie się pdoczas wrześniowego międyznarodowego salonu samochodowego IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem.