Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Oglądałem superauta w Warszawie. Najbardziej zachwyciły mnie Bugatti Tourbillon i Pagani Utopia

Oglądałem superauta w Warszawie. Najbardziej zachwyciły mnie Bugatti Tourbillon i Pagani Utopia

Bugatti, Ferrari, Koenigsegg, Pagani, Rimac – to marki supersamochodów, na dźwięk których każdy fan motoryzacji odczuwa dreszcz emocji. A co, jeśli pojawią się one wszystkie na raz? Właśnie taka sytuacja miała miejsce w klubie Tęcza w Warszawie, gdzie firma La Squadra zaprezentowała supersamochody, które sprzedaje na polskim rynku jako jedyny przedstawiciel wymienionych marek.

Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki
  • Superauta kosztują miliony euro i wyglądają jak dzieła sztuki
  • Polscy klienci kupili 10 sztuk Bugatti Tourbillon kosztującego 16 milionów zł
  • Najmocniejsze superauto na wystawie miało silnik o mocy 2107 KM

Tak naprawdę to do tej chwil nie wiem, czy byłem na pokazie superat, czy na prezentacji dzieł sztuki. Szczególnie dotyczy to dwóch modeli: Pagani Utopia Roadster i Bugatti Tourbillon.

Pagani Utopia Roadster

Horacy Pagani – właściciel włoskiej firmy, a właściwie manufaktury produkującej supersamochody to człowiek, który przywiązuje szczególną wagę do detali, traktuje je jak biżuterię, a nie elementy samochodu. Dlatego w każdym modelu, w każdym detalu widać dbałość o perfekcyjne wykonanie, o dobór materiału, o piękno. Tak było we wcześniejszych modelach Zonda i Huayra i taki jest najnowszy model – Utopia Roadster.

Powiedzieć, że jest piękny to tak jakby powiedzieć o miss świata, że to niezła dziewczyna. Każdy detal Utopii jest przemyślany i zaprojektowany perfekcyjnie. Kierownica to dzieło sztuki, a mechanizm zmiany biegów (Pagani ma w opcji manualną skrzynię biegów) to dzieło sztuki, które może być wystawiane w każdej galerii. Zresztą popatrzcie sami – jak mawiają: obraz jest wart tysiąca słów.

Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Jak na superauto przystało Pagani Utopia Roadster zapewnia superosiągi. Gwarantuje je 6-litrowy silnik przygotowywany przez Mercedesa AMG – to jednostka V12 o mocy 864 KM i 1100 Nm momentu obrotowego.

Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Auto porusza się na oponach Pirelli – 21-calowych z przodu i 22-calowych z tyłu. Prędkość wynosi 350 km/h, ale nie ona jest tu najistotniejsza – śmiem twierdzić, że żaden ze szczęśliwych właścicieli Utopii Roadstera nawet nie zbliży się do tej prędkości prowadząc swój bolid. Ilu będzie tych szczęśliwców? Pagani zapowiedziało produkcję 130 sztuk Utopii Roadstera. Auto kosztuje ok. 3,1 miliona euro, czyli ponad 13 milionów zł.

Bugatti Tourbillon

Drugie auto, które spowodowało u mnie szybsze bicie serca to Bugatti Tourbillon. To model, który będzie produkowany w przyszłym roku i zastąpi dotychczasowego Chirona.

Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki

I tu również mamy do czynienia z dziełem sztuki na kołach. Kierownica, deska rozdzielcza z zegarami, wąski pionowy panel środkowy to przykład dopracowanych detali, które cieszą oko nawet motoryzacyjnego abnegata.

Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Najnowsze Bugatti to auto – zgodnie z duchem czasów – z napędem hybrydowym o mocy 1800 KM. Do „setki” rozpędza się w 2 sekundy, do 300 km/h w czasie poniżej 10 s, a jego prędkość maksymalna to 445 km/h.

Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Powstanie zaledwie 250 egzemplarzy, każdy w cenie ok. 3,8 miliona euro (ponad 16 milionów zł). I ciekawostka – wszystkie egzemplarze są już sprzedane, a na polski rynek trafi 10 sztuk Bugatti Tourbillona.

Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Koenigsegg CC850

Dużą ciekawostką na polskim rynku jest też – zaprezentowany w studio Tęcza – szwedzki super samochód Koenigsegg CC850. To również firma niszowa produkująca drogie sportowe auta w „aptekarskich” seriach, poszukiwane przez kolekcjonerów na całym świecie.

Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Pierwotnie miało powstać 50 sztuk CC850, ale cała zaplanowana produkcja została sprzedana w 5 dni, więc firma zdecydowała o zwiększeniu serii do 70 sztuk. Pod maską pracuje silnik V8 o pojemności 5-litrów i mocy 1200-1400 KM (w zależności od zastosowanego paliwa). Cena – 3,8 miliona dolarów (15,5 miliona zł).

Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Ferrari SF90 XX

Mocą 1030 KM dysponuje Ferrari SF90 XX. To hybrydowy bolid z 4-litrowym silnikiem V8.

Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki
Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Firma chwali się osiągami: przyspieszeniem do „setki” w 2,3 sekundy i do 200 km/h w 6,5 s. Prędkoś maksymalna to 320 km/h. Ferrari to jedno z nielicznych superaut, które można częściej zobaczyć na ulicach niż wcześniej wymienieni konkurenci.

Rimac Nevera R

Ale jeśli brać pod uwagę tylko najwyższe osiągi to bezkonkurencyjny okazuje się chorwacki Rimac Nevera – elektryczny bolid, którego silnik ma moc… 2107 KM.

Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Tak gigantyczna moc przekłada się na superosiągi – auto w 8,6 sekundy przyspiesza do… 300 km/h, a jego prędkość maksymalna przekracza 400 km/h. Z zewnątrz Rimac Nevera R wygląda jak porządny bolid, ale wnętrze może rozczarować – to typowy elektryk, z ekranem na desce rozdzielczej, jak większość seryjnych samochodów.

Superauta w Warszawie
Superauta w WarszawieŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków