• Opel Astra napędzany jest nowoczesnymi silnikami, które nadają autu dobrą dynamikę, a jednocześnie okazują się ekonomiczne
  • Po modernizacji w 2019 roku auto zyskało nową stylistykę nadwozia, która nie tylko poprawiła jego wygląd, lecz także udoskonaliła aerodynamikę
  • Zaletą pojazdu jest także przestronne wnętrze oraz pojemne bagażniki zarówno w wersji hatchback, jak i w kombi

Opel Astra jest kompaktem, który pod każdym względem zaskakuje pozytywnie, a jednocześnie wyróżnia się na tle klasowych rywali. Wprawdzie aktualne wydanie pojazdu na rynku jest od 2015 roku, ale obecny wygląd oraz nowoczesne jednostki napędowe to zasługa modernizacji przeprowadzonej w 2019 roku. Wszystko to sprawiło, że samochód stał się klasowym prymusem.

Zmieniona stylistyka nie tylko wpłynęła na urodę pojazdu, lecz także zmniejszyła współczynnik oporu powietrza do Cx 0,26. To sprawiło, że osłabiony został hałas podczas jazdy z dużą prędkością, a ponadto poprawiła się dynamika przy zachowaniu niskiego zapotrzebowania na paliwo.

Opel Astra – udane silniki

W przypadku Opla Astry mamy prawdziwą plagę urodzaju. Dlaczego? Ponieważ każda jednostka napędowa pracująca pod maską kompaktowego Opla jest tak dobra, że trudno będzie zdecydować się na konkretny motor. Już bazowy, doładowany benzyniak 1.2 o mocy 110 KM zapewnia dobrą dynamikę, a przy tym jego średnie spalanie wynosi tylko 5,2 l/100 km.

Kierowcy, którzy życzą sobie więcej mocy mogą zdecydować się na jedną z mocniejszych odmian silnikowych o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM bądź 145 KM. W ich przypadku rewelacyjne jest to, że przy znacznie lepszej dynamice obie jednostki zużywają tyle samo paliwa co bazowy silnik. Tym samym Opel Astra jest dowodem na to, że nowoczesne silniki oferujące świetne osiągi wcale nie muszą być paliwożerne.

Każdy z tych silników współpracuje z precyzyjną, manualną skrzynią biegów. Jednak w ofercie jest jeszcze wersja dla kierowców, którzy zmianę przełożeń powierzają chętnie automatowi. Jednostka 1.4 turbo generująca 145 KM alternatywnie może być łączona z bezstopniową przekładnią, która nie tylko znacząco podwyższa komfort prowadzenia nowej Astry, lecz także pozwala na dynamiczne podróżowanie i, co ważne nadal jest ekonomicznym napędem.

Opel Astra to także nowoczesne diesle

Diesle nadal mają się świetnie. Skąd ten optymizm? Ponieważ kompaktowego Opla można zamówić z jednym z dwóch nowoczesnych silników wysokoprężnych – o mocy 105 KM lub 122 KM. To wyjątkowo oszczędne jednostki napędowe, które spalają przeciętnie odpowiednio 4,3 l/100 km oraz 4,4 l/100 km. Ich dodatkowym atutem okazuje się cicha praca zarówno podczas spokojnej jazdy w mieście, jak i w trakcie szybkiego podróżowania autostradą.

Opel Astra to auto funkcjonalne

Gama nowoczesnych silników nie jest jedynym elementem, który powoduje, że obecny Opel Astra jest kontynuatorem sukcesów poprzednich generacji. Decydując się na ten samochód można dodatkowo liczyć na wyjątkowo przestronne wnętrze. Miejsca jest pod dostatkiem zarówno na przednich, wyjątkowo komfortowych fotelach, jak i dla pasażerów, którzy podróżują na perfekcyjnie wyprofilowanej (czytaj: wygodnej) tylnej kanapie.

Wszystko to powoduje, że już w wersji hatchback, która ma kufer o pojemności 370-1210 l Opel Astra może z powodzeniem pełnić rolę rodzinnego pojazdu. Nie trzeba jednak nikogo przekonywać, że pod względem transportowym jeszcze lepiej sprawdza się odmiana kombi. Jej bagażnik o pojemności 540-1630 l nie tylko bez problemu pomieści wakacyjny ekwipunek całej familii, lecz także pomoże w razie przeprowadzki.

Opel Astra – nasza opinia

Modna stylistyka, przestronne wnętrze i pojemny bagażnik, a do tego nowoczesne silniki. To zalety sprawiające, że Opel Astra obecnej generacji to samochód dopracowany pod każdym względem. Nie dość, że można nim podróżować w komfortowych warunkach, to w dodatku jazda odbywa się w dynamicznym stylu, a zużycie paliwa pozostaje na umiarkowanym poziomie.

Więcej informacji znajdziesz na stronie producenta.