Insignię drugiej generacji w wersjach Grand Sport, Sports Tourer i Country Tourer z nowym najmocniejszym silnikiem Diesla można będzie zamawiać już w 2017 roku. Country Tourer to wersja dla tych fanów Insignii, którzy poszukują praktycznego kombi w off‑roadowej stylistyce. Światowa premiera nowości rynkowej będzie miała miejsce podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie nad Menem (14–24 września 2017 r.).

Dzięki sekwencyjnemu, dwustopniowemu turbodoładowaniu nowo zaprojektowany diesel o pojemności 2 litrów osiąga moc 154 kW/210 KM przy 4000 obr./min oraz imponujący moment obrotowy 480 Nm już od 1500 obr./min (oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport 2.0 BiTurbo zgodnie z nowym europejskim cyklem jazdy (NEDC): 8,7 l/100 km w cyklu miejskim, 5,7 l/100 km poza miastem, 6,9 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO

2 w cyklu mieszanym: 183 g/km). Nowa Insignia BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 233 km/h.

Oprócz mocy wzrosła także wygoda prowadzenia (dostępność turbodoładowania w każdej sytuacji) oraz kultura pracy nowego silnika z układem common rail w porównaniu z dotychczasową bardzo popularną jednostką 2.0 z jedną turbosprężarką (125 kW/170 KM; oficjalne zużycie paliwa w wersji Grand Sport z napędem na przednie koła wg NEDC: 6,7 l/100 km w cyklu miejskim, 4,3 l/100 km poza miastem, 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO

2 w cyklu mieszanym: 136 g/km).

Podobnie jak dotychczasowy silnik 2.0 o mocy 125 kW/170 KM z pojedynczą turbosprężarką, nowy flagowy diesel również jest wyposażony w wysoce skuteczny układ selektywnej redukcji katalitycznej (Selective Catalytic Reduction, SCR) z wtryskiem AdBlue, który usuwa tlenek azotu (NOx) ze spalin. Wodny roztwór mocznika zawierający amoniak reaguje z tlenkami azotu w katalizatorze SCR, a produktem tej reakcji jest nieszkodliwy azot i para woda.

Firma Opel zastosowała wszelkie możliwe rozwiązania przyczyniające się do obniżenia zużycia paliwa przy maksymalizacji przyjemności z jazdy. Nowy diesel jest wyposażony w dwie turbosprężarki w układzie sekwencyjnym. Zasysane powietrze trafia do pierwszej turbosprężarki, gdzie jest poddawane kompresji i dopiero wtedy dociera do drugiej turbiny. Jest to turbina o zmiennej geometrii łopatek (Variable Geometry Turbine, VGT), napędzana spalinami. Element ten zwiększa moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej oraz moc przy szybszych obrotach silnika. Następnie łopatki ustawiane są równolegle do kierunku przepływu gazu, co ogranicza ciśnienie wsteczne i przyczynia się do zmniejszenia spalania. Mocno sprężone i bardzo gorące powietrze przechodzi jeszcze przez chłodnicę międzystopniową zanim trafi do komór spalania. Wówczas następuje sekwencyjny (nawet w 10 porcjach) wtrysk oleju napędowego przez siedmiootworowe dysze, pod ciśnieniem 2000 barów. Ciśnienie doładowania jest kontrolowane z uwzględnieniem prędkości obrotowej i obciążenia silnika przez trzy zawory oraz elektrycznie sterowany układ zmiennej geometrii turbiny.

Oprócz poprawy efektywności, zwiększenia mocy i momentu obrotowego priorytetami przy projektowaniu nowego silnika były kultura pracy i skuteczne tłumienie hałasu. Dlatego inżynierowie Opla zastosowali żeliwny wał korbowy, wałki wyrównoważające, usztywnione koło zamachowe oraz dwuczęściową miskę olejową, ograniczając w ten sposób typowe dla silników Diesla wibracje i niepożądane odgłosy pracy. W celu dalszego obniżenia zużycia paliwa elektrycznie napędzana pompa cieczy chłodzącej jest włączana tylko wtedy, gdy jest to konieczne dla obniżenia temperatury w układzie.

Dwulitrowy diesel BiTurbo rozwijający moc 143 kW/195 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm zadebiutował już w Insignii pierwszej generacji w 2012 roku, a następnie był oferowany także w modelach Astra, Cascada, GTC i Zafira Tourer. Nowy silnik o mocy 154 kW/210 KM oferujący 480 Nm przeznaczony do Insignii stanowi doskonałe uzupełnienie obecnych jednostek napędowych Opla z dwustopniowym turbodoładowaniem.