Opel Mokka (pierwsza jazda)

Oficjalny debiut Opel Mokka miał już w marcu, podczas salonu samochodowego w Genewie i od początku wzbudzał niemałe zainteresowanie. Teraz, na chwilę przed wprowadzeniem nowego SUV-a do sprzedaży, Opel zaprosił dziennikarzy z całej Europy do przeprowadzenia pierwszych jazd i bliższego poznania swojej nowości. Testy miały miejsce na północy Niemiec, w wietrznych i surowych pod względem pogody okolicach wybrzeża Morza Północnego. Trasy natomiast biegły zarówno autostradami bez ograniczeń prędkości, wąskimi lokalnymi drogami, jak i nawet… szeroką piaszczystą plażą, gdzie dało się poznać zalety napędu na cztery koła. Opel Mokka, jak na swoje rozmiary, oferuje sporo miejsca do przewożenia różnego rodzaju przedmiotów. Z tyłu zmieści się 356 litrów bagażu, co jest wynikiem godnym samochodu klasy kompakt, choć pod tym względem konkurencja wypada nieco lepiej. Drobniejsze rzeczy można umieścić w jednym z 19 praktycznych schowków i półek. Praktycznym pomysłem jest, dostępne w jednym z dodatkowych pakietów wyposażenia, gniazdko 230 V, przez które można podładować laptopa czy telefon. Z kolei fani wycieczek rowerowych docenią system FlexFix, który na platformie wysuwanej z tylnego zderzaka pozwoli przewieźć nawet trzy rowery. Co więcej, nie blokują one dostępu do bagażnika, bo w razie potrzeby wystarczy je po prostu odchylić do tyłu. Pod maskę trafić może jeden z trzech silników - dwóch benzynowych i jednego diesla. Podstawowym motorem, napędzającym wyłącznie wersje z napędem na przednią oś, jest benzynowe 1,6 o mocy 115 KM. Kolejna jednostka, przeznaczona dla odmian przednio- i czteronapędowych, to benzynowe 1,4 turbo generujące 140 KM mocy. Z kolei fani silników wysokoprężnych mogą skorzystać z jednostki 1,7 o mocy 130 KM. Na polskim rynku Opel Mokka pojawi się pod koniec października. Bazowa cena za wersję z silnikiem 1,6 o mocy 115 KM i napędem na przód wynosi 67 900 złotych. Dostaniemy tu podstawowe elementy, jak poduszki powietrzne, ABS, ESP czy elektryczne lusterka. Klimatyzacja wymaga dopłaty 4 tys. złotych. Z kolei Opel Mokka w jednej z testowanych przeze mnie wersji 1,4 turbo 4x4 wyceniony został na 88 500 złotych. Jest to zarazem najtańsza opcja z napędem na cztery koła.

Katalog Samochodów Auto Świat